Tisdag



Idag klev jag upp lite tidigare än vad jag behövde, men det finns inget bättre än att ha en lugn morgon med kaffekoppen innan dagen sätter igång. Idag börjar jag så sent som halv ett på jobbet, vilket innebär att jag jobbar sent såklart. Idag slutar jag visserligen strax efter sju, men imorgon börjar jag samma tid och slutar halv nio.

Det var ren lyx att börja tio och sluta tre igår, fem timmar flög förbi på nolltid och det kändes som att jag knappt hade hunnit börja innan jag fick gå hem. Tog en runda på stan för att köpa lite träningskläder efter jobbet och hämtade ut mina två nya Disneyfilmer till samlingen. Det blev några t-shirts att träna i, ett snyggt vardagslinne, vitaminer och ansiktsskrubb. Sedan köpte jag en olja som ska bleka ärr, vet inte om jag har stora förhoppningar på den men jag ska testa den i tre månader på mina armar och funkar den är den ju kanon, om inte så får jag i alla fall mjuka och goa armar. (För er som inte vet så har jag fruktansvärt mycket ärr på axlar och överarmar efter acne sedan tonåren och det är något jag mår väldigt dåligt över, går väldigt gärna inte i linnen.)

På tal om acne så har jag tid nästa vecka hos vårdcentralen, nu hoppas jag på att få hjälp.

Jag försöker att fokusera på livet nu, allt bra jag har i det. Det är svårt att ta sig ur en sån här period och jag höll på att brista i gråt på jobbet igår, det kändes läskigt. Jag tog mig dock i kragen och tänkte på hur mycket jag trivs där och att jag skulle iväg och träna igår - det hjälpte.
Jag ska också försöka att omge mig med positivitet och ta bort allt negativt som påverkar mig. På torsdag eller fredag ska jag dessutom göra ett besök hos min gamla vän Nathalie och hälsa på, även äntligen få träffa hennes lilla dotter som hon fick i somras. Det ska bli ett kärt återseende.

Nu ska jag tog ta mig ett dusch/bad. Sedan ska jag se om jag hinner sy upp två par arbetsbyxor. Det ena paret skulle jag sytt upp redan i Juni när jag började på IKEA ;) Snacka om att dra ut på saker - det måste jag också bli bättre på.


/A





Kommentarer
Stella - Stella's style säger:

åh, I hear you! jag är bäst på att dra ut på saker och ting. Mitt mål här i livet (höst?) är att ta tag i det på en gång. Får väl se hur det går med det.. Hoppas du får en bra dag på jobbet och att du snart får den hjälp och resultat du vill!



KRAM!

2011-10-19 | 11:09:26
Bloggadress: http://www.stellasstyle.wordpress.com
tilda säger:

hudavdelningen på karlstad centralsjukhus är bra och tar ens problem seriöst. jag går på behandling där nu :)

2011-10-21 | 16:27:02
Bloggadress: http://annaclaratilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback