Det är okej att känna



"Det är okej att känna" är en kampanj skapad av organisationen Ung Cancer. Kampanjen består av en serie om fem kortfilmer med syfte att lyfta fram diskussionen kring de tabubelagda ämnena cancer och sorg. Citatet "Det är okej att känna" kommer från en onkologsköterska som förstod vikten av att ta tag i sina känslor direkt när man känner dom och inte trycka undan dom på grund av att det i samhället inte är socialt accepterat."

Ända sedan jag slog upp ögonen imorse och tittade på den här videon har jag haft den i huvudet - den berörde mig starkt. Kanske för att cancer är så himla vanligt och nästan alla kan relatera till det på något vis, kanske reagerar jag starkt på en även för att jag har människor i min närhet som förlorat kampen mot den men jag har också de i mitt liv som vunnit den. KÄRLEK till alla som på något vis har drabbats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback