The war is on



Hösten är här med den största hatkärlek jag någonsin känt. Hösten är verkligen en härlig tid, luften är frisk och fräsch och när solen är framme är det helt ljuvligt att vistas ute - i skogen eller i stan spelar ingen roll. MEN, ett stor men... min hy tål verkligen inte någon annan årstid än sommar. Det har knappt hunnit bli höst och i takt med att brännan från Grekland försvann lika snabbt som den kom så kom också acnen tillbaka SOM ett brev på posten. Jag kan inte förklara i ord vad jag hatar den åkomman. Ansiktet stramar, jag är torr som fnöske samtidigt som huden är alldeles oljig och blank, varenda liten plita blir stor som en krater och för att inte tala om den ständiga jäkla smärtan i ansiktet. Helst vill jag bara gräva ner mig och gömma mig. Den här veckan när jag bara gått hemma har jag inte använt något smink alls för att skona det som skonas kan, inte har det hjälpt - alls. Nu är en tid bokad - 11 oktober. Jag har stora förhoppningar om att få remiss till hudkliniken på sjukhuset, det var vad vi pratade lite snabbt om när jag var på vårdcentralen för hjärtat. Jag kommer att ha nog att tänka på i och med nya tjänsten på IKEA, jag o r k a r inte må dåligt och tänka på hyn då. Give me some help please!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback