January


Jag vaknade när M klev upp sju imorse, efter att ha legat i en halvtimme och inte kunde somna om så klev jag upp och gjorde honom sällskap vid frukostbordet. Sedan dess har jag suttit med kaffekoppen och datorn i soffan. Jag kommer inte ens ihåg när jag hade en sådan morgon sist. Jag har kikat på hur morgonen och mörkret har förvandlats till ljus och dag.

Det är nytt år och känslan jag har i mig är fantastisk. Jag är nykär och det spritter i kroppen på mig. Jag kan lura mig själv hur mycket jag vill men innerst inne så har jag många förhoppningar på det här året. Samtidigt som att jag tänker ta en dag i taget nu. Jag ska lära mig att leva mer i nuet och försöka att inte oroa mig för mycket för framtiden - den kommer ändå.

Jag tänker mycket på oss, ibland har jag bara velat ge upp när det varit för motigt. Vi älskar varandra högt men när vi båda är uppe i varv och inte mår bra så hatar vi nästan varandra. Egentligen älskar vi varandra så mycket att vi ibland inte vet hur vi ska visa det. Det är rätt fantastiskt egentligen, vi snurrar in på ett kommande tio-års-jubileum. Har vi klarat tio år, varav puberteter och kliv in i vuxenvärlden - ja då klarar vi allt!


Jag är ledig idag och det känns riktigt gôtt. Om någon timme får jag besök av älskade Elin och hennes Jonatan - spännande :) Tyvärr har jag blivit lurad på hennes julklapp som fortfarande inte har kommit. Morr! Jag som hade hittat världens bästa grej!


Nu ska jag hoppa ur onepiecen och in i duschen. Ska städa upp lite innan de kommer också.


/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback