Bröllopet och dagen!



Ja bröllopsdagen var hektisk.
Började redan klockan 7 med frukost, var inte det minsta sugen.
Klädde på mig något bättre än pyjamas och blev skjutsad till Jessica (bruden).
Där var Daniel (min bror och brudgummen) i full färd med att försöka klä på barnen för de skulle hem till våra föräldrar för att kläs på och göras fina. Själv skulle han till bestmannen för att umgås lite.

Jag sminkade Jessica och det tog nästan en och en halvtimme. Jag blev nöjd och hon sa att hon blev det också. Samtidigt bjöd hon på champagne och lite gottigheter. Hennes brudtärna dök sedan upp. Jessica blev skjutsad till Frisören vid nio.
Då började jag med sminket på Malin (tjejen med mörkt hår längst till vänster på nedersta bilden) samtidigt kom Anna-Maria som skulle fixa brudtärnornas hår och vi fixade Malin samtidigt. Sen kom andra Malin (Jessicas syster och andra brudtärna) jag sminkade henne och sedan kom Marcus för att hämta upp mig när klockan var en bit över tio.
Båda tjejerna var också nöjda med sina sminkningar och jag var mäkta stolt! ;)

Hem till mor och far för att vänta in bror nummer 2, Jocke, som varit och hämtat upp bröd.
Jag och Marcus tog brödet i bilen och åkte till Karlskoga för att hämta bröllopstårtan. (-orna, det var faktiskt fyra)
Kände oss stressade eftersom vi skulle vart där elva men åkte nog inte förrän elva.
Vi skjutsade ut tårtan till Knutsbol (Degerfors hembydgsgård, jätte fint utanför "staden") där middagen och festen senare skulle vara. 
Väl där möttes vi upp av alla som skulle fotograferas, tyvärr östre regnet ner just då men jag tro det blev fina bilder ändå. (tjuvkikade på fotografen agerande en stund)
Åkte över Karlskoga hem för att ta en cheeseburgare på MCD, var döhungrig.
Väl hos mamma o pappa igen så slängde jag mig i duschen för att börja att göra iordning mig själv.(Lite surt när alla andra fått hår och smink gjort av andra så får jag göra allt själv)

Jag blev klar i sista minut och vi åkte ner till kyrkan.

Jag måste erkänna, jag gillar inte det där med kyrkor. 
Så jag lyssnade inte på allt tjat om gud och det här, det kändes bara fel.
Vigseln var fin och de spelade Suzzie Tapper - Visst finns mirakel (från en bandspelare dock tyvärr).
Jag var så darrig på händerna och hade glömt stativet hemma så bilderna blev inget vidare i kyrkan tyvärr.


Utanför stod deras bil och väntade för en tur.
Sen möttes vi upp allihopa i Knutsbol för att någon timme senare hugga in på maten.
Det bjöds på rostbiff, kyckling, kassler, potatissallad, potatis, bröd och sallad.
Till det valfri dryck. (vin, cider, öl, dricka, vatten)
Efter maten och innan fikat var det paket öppning, gissa om vårat paket blev en succé ;)
Ska visa vad det var senare.

Sen var det dags för fika, jordens godaste tårta! Vit choklad mousse och hallonmousse var det emellan. Den var helt ljuvligt god!


Senare dök fler gäster upp inför festen och redan klockan 17 var jag redo för sängen ;)
Stannade till tio då orkade vi inte mer. Hade tänkt stanna hela kvällen men jag har pressat mig själv hårt inför dukning och allt så jag var helt slut.


De är jätte nöjda med sin dag och fick massvis med pengar som nu skall gå till en resa till Alanya som bröllopsresa utan barnen. Deras första resa tillsammans på alla år.


/A
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback