Tisdag - arg!

jag vet inte om man ska skratta eller gråta över hur dumma de är på akassan alltså. Men nu orkar jag inte bry mig om det längre.


hämtade ut lönespecen igår, och jag fick 1500 mer i lön än vad jag trott men däremot får jag ingen semesterersättning för året. De som ska ha mer än 13000 får inga pengar utan dagar, och HUR har de tänkt att jag ska kunna ta ut 25 semester dagar när jag endast har åtta dagar kvar att jobba på maxi? Åååh, blir man inte dum i huvudet av alla puckon så vet jag inte alltså. Dom vet ju att jag inte jobbar i sommar, hur ska jag då kunna ta ut semester?!
Så varje pass jag kan ställa upp på så får jag ta semester om jag ska få mina dagar. Annars måste jag säga upp mig helt därifrån och det vill jag inte i fall det inte blir någon flytt i höst. Morr säger jag bara.



Trots allt så blev dagen väldigt mysig igår.
Var med mamma och pappa och köpte blommor till deras trädgård, fick mig allt ett par jag med till våran blomkruka.
(som förövrigt har sått ute med jord och allt sen förra sommaren och nu hade massa mossa och nya växter i, haha, även kallat ogräs)
Sen provade jag kameran lite ute hos dom innan ösregnet kom. Busade med min brorsdotter Emma också.
Sen satt jag inne och kikade i gamla fotoalbum och lite såna gömmor. Jag hittade ett kort på mig med den perfekta hårfärgen och frisyren. Jag skulle kunna döda för att få den nu ju. Men jag får glädjas åt att jag i alla fall en gång var riktigt dundersnygg i håret. (Jag tror det var skolavslutningen i ettan, eller tvåan på lågstadiet)


Idag har jag endast planerat in jobb, tre timmar. Tråkigt när solen står högt på himlen men så är det. Jobbar bara helgen sen också så jag får stå ut. Sen blir det Borååååås på måndag!

Nu blir det dusch, sen betala räkningar. Tråkigt, men det måste göras.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback