Grupparbete - vilket skämt!

Jag vet inte riktigt om jag ska vara glad eller ledsen.
Egentligen skulle jag vilja vara tokglad och springa runt i glädjerus hela dagarna, vi har trotsallt fått beviljat ett lån på nästan en halv miljon liksom. Det trodde jag aldrig vi skulle få.
Dessutom var lägenheten helt undebar plus att vi har fler att titta på.

Men allt skit gnager verkligen i mig. Jag mår uppriktigt illa och kroppen bara skakar.

Vi fick ingenting gjort idag på grupp projektet för att en satt och surade hela tiden och sa inte ett ljud, medan den andra var tvungen att åka hem redan vid tolv för att lämna tillbaka en lånad bil. (men var beredd att ta bussen tillbaka igen)

Det är verkligen inget grupparbete vi gör.
"Ääh, men vi kan väl skriva det hemma själva"
"Powerpointen kan ju en person göra hemma, den behöver vi inte göra ihop"
"Men vadå sammanfattningen kan väl någon göra hemma, de behöver vi inte göra ihop"


Shit alltså. Jag har seriösa funderingar på att bara skita i allting, jag tycker mest synd om dom som vill ha bra betyg, just nu skiter jag i vilket bara jag slipper göra om det med dom sen.
För min del tycker jag att ett grupparbete handlar om att kunna fungera i grupp och det gör definitivt inte minst en i våran grupp. Hon anpassar sig inte efter någon annan än sig själv och lyssnar inte på någon annan.
Oftast så gör man ju precis som vi har gjort, delat upp arbetet och fixat sånt själva men själva sammanfattningen och presentationen är väl rätt viktigt om man gör i grupp.


Som sagt, jag skiter i om jag får underkänt i den här kursen och på den här uppgiften, jag tänker inte ta en massa obefogad skit från någon/några som beter sig som dagisbarn.


/A

Kommentarer
Evelina säger:

men vad trist att de beter sig så!! nackdelen med grupparbeten - att man påverkas om de andra gör ett dåligt jobb!



vad kul att ni fått lån beviljat iaf, alltid nåt att vara glad för ju =)



stövlarna är från wedins! har med ett par från skopunkten som jag vägrar slänga (fortfarande haha), men stövlar i äkta skinn är ju snäppet bättre =)



kramar

2008-10-23 | 17:50:33
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/
LINA VERONICA säger:

det lät både skitgott och lite farligt ut! ;D men absolut något jag skulle testa att göra!



absolut inget grupparbete! tråkigt att alla får ta skiten som det kan bli av detta...

2008-10-23 | 17:53:50
Bloggadress: http://linaveronica.blogg.se/
tezz säger:

Hej



E det du som addat mig på msn?

Tezz

2008-10-24 | 08:58:24
Bloggadress: http://smalandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback