Effektiviteten är hög



Jag har varit riktigt effektiv idag. Klockan är ett och jag har;

- Fyllt diskmaskinen och satt igång den.
- Bäddat
- Packat upp min väska som blev ståendes efter helgen. Har inte riktigt orkat ta tag i den tidigare.
- Hängt in kläder som legat i stora högar untomkring i lägenheten
- Plockat undan massa smågrejer så att det inte ser ut som ett bombnedslag här hemma

- Organiserat stickebitar från föreläsningarna
- Organiserat labbarna i en ny pärn och klistrat fast dom bitarna
- Skrivit klart mina delar i vårat arbete om rättvisemärkt.


Jag har hunnit med väldigt mycket på väldigt kort tid. Jag gick upp strax efter halv tio och har inte direkt haft bråttom. Var väl duschad och klar runt halv tolv och sedan dess har jag hunnit med allting.
SKönt att få det undanröjt innan det blir ännu mer att göra.

Arbetet känns skönt att jag är klar. Såklart att Mikaela måste kolla igenom det och säga om det fattas något eller om det är konstigt skrivit osv.
Sen måste vi ju se att våra delar passar ihop och sådär så det är ju en hel del kvar att göra men det är inget som jag kan göra själv i alla fall.


Så nu kan jag med gott samvete få ligga på soffan resten av dagen och känna mig nöjd.
Det känns skönt att komma igång med allt igen nu efter ett par dagars blackout och grinande.

Det är ju inte så att jag inte är ledsen längre för det är jag absolut men det blir på något sätt bättre för varje dag och det är väl för att det har sjunkit in och att jag faktiskt är tvungen att gå vidare. Jag får honom aldrig tillbaka och så är det. Jag får leva med detta tomrum resten av livet och jag vet att det kommer bli enklare för varje dag även om det kommer att komma dagar då det är jobbigare än andra.


Jag tror faktiskt att jag till och med ska ta mig till gymmet senare när Marcus slutat om han vill med.
Kan vara skönt att få trötta ut sig rejält.


Nu ska jag se om det finns något att stoppa i magen.

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback