Hemlängtan . . .



Jag har lite hemlängtan idag. Jag vet inte riktigt varför. Kanske för att jag fyller år snart och helst av allt vill fira min dag med familjen. Eller så kan det bero på att min tänkta hemresa inte blir av och att jag inte åker hem förrän i Juni.
Jag kommer spendera hela sommaren i Degerfors/Kristinehamn, jag vet att jag kommer bli knasig på att bo hemma och allt det där men ändå så vill jag dit NU. Men jag vill inte dit för att stanna, jag vill hem en stund bara. . .
Kanske är det för att jag känner mig hängig hela tiden, man känner sig så liten och behöver mammas omvårdnad.


Sommaren kommer verkligen med blandade känslor i år.
Så mycket jag jag egentligen hade velat göra som inte kommer att bli av.
Kommer knappt träffa Marcus alls. Känner jag mig själv rätt så kommer jag vilja åka till Borås varje helg bara för att få somna bredvid honom ett par nätter.
Vi har bott ihop i 3½ år och visst har vi varit ifrån varann och sovit själva, men aldrig i denna omfattning. Kommer bli så himla konstigt. Hela min vardag kommer bli så konstig, bo hemma igen efter så lång tid.



Vad är egentligen hemma?
Degerfors är hemma för där är jag uppvuxen och jag har levt där i 19 år, har hela min familj och ett par guldkorn kvar.

Kristinehamn bodde jag i 3 år, men där är hemma för där växte jag i mig själv, bodde hemifrån för första gången och betalade mina räkningar själv och jobbade. Nu bor mina svärföräldrar och Marcus släkt där, och jag har även ett par riktiga fina minnen och kompisar kvar där.

Jag är hemma i Borås för det är här jag bor, har egen lägenhet, mitt liv och min fästman.

Kan man kalla 3 platser för hemma?
Är det sant att hemma är där hjärtat är?
För mitt hjärta finns på alla tre ställen...




nej, jag blir bara nere av att tänka så mycket så jag tror jag bäddar ner mig en stund.
Hoppas att illamåendet känns bättre efter det, jag som planerat in filmmys och allt sen.


/A

Kommentarer
pari säger:

okej okej. :)

då går du ettan då va...

där känner jag inte igen många, fast vi har ju tydligen gått samma kurs i år^^ haha



alltid kul å hitta ngn särifrån iaf

2009-05-11 | 17:25:52
Bloggadress: http://parschi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback