All I want for Christmas - ett hus på landet

 

 

We♥it



Jag kom till insikt igår om att jag har allt jag kan önska mig - nästan.

Det som fattas är ett hus, ett hus att fylla med kärlek.
Det ska ligga vid vattnet och gärna avskilt från en stad, så att vi kan sitta ute på vår härliga veranda och blicka ut över sjön i tystnaden och finna sinnesro.
Jag har vill ha en stor gård med öppna gröna ytor, och ett litet trädgårdsland att hobbypyssla med lite grönsaker och potatis. Jag vill kunna njuta av äppelblom och följa trädens alla färger genom årets alla årstider. Jag vill kunna lägga mig i det gröna gräset på våren och sommaren och njuta av naturen och lugnet. 
Jag vet att vi en dag har det där huset och just nu lever jag för den tanken.


Istället för att plugga idag har jag hittat ett hus, på en perfekt plats.
Jag ser potentialen i huset även om det idag inte ser så mycket ut för världen.
Jag har redan inrett det i mitt huvud och jag kan inte släppa det riktigt.
Dessutom ligger det perfekt strax utanför Kristinehamns innerstad, vid vattnet. På landet men ändå inte.
Det var heller inte fasligt dyrt. Gaah. Drömma får man.

Snälla tomten ? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback