Copenhagen here we come

 



Idag gjorde jag min synundersökning och hon var väldigt bra hon som gjorde den.
Hon trodde garanterat att huvudvärken berodde på mitt synfel eftersom jag varje gång jag inte använder den måste kompensera och anstränga ögonen så mycket.
Var inte så stor skillnad mot för ett och ett halvt år sedan, bara vänster ögat som jag såg lite sämre på.
Så nu kommer jag äntligen att få progressiva glasögon, jäääj.
Hon sa att man egentligen inte brukar ge såna till personer som är så pass unga som jag men hon tyckte absolut att det var bästa alternativet för mig och min situation. Behöver nämligen två par annars (som jag nu redan har då) och nu kommer jag få ett par med två styrkor istället. Kanonbra.
Var där inne en timme men hittade inga bågar som jag och den som hjälpte mig kom överens om. Vi hade inte direkt samma smak vad gällande bågar alls. Så det blev ingen beställning idag utan jag måste nog ta med mig Marcus eller någon annan dit för att hjälpa mig. Det är ju ändå han eller nån kompis som känner mig och vad som känns som jag bäst och som även kommer se mig i dessa framöver.

Men det kändes bra och huvudvärken är faktiskt bättre idag.
Jag vet inte om det är ett sammanträffande men jag har haft ont i huvudet ända sedan jag slutade med o'boy på morgonen och istället började dricka te, och nu har jag slutat med teet för att se om det har ett samband och nu börjar huvudvärken bli bättre. Det känns för konstigt för att vara ett sammanträffande men samtidigt för konstigt för att stämma. Så jag ska hålla mig ifrån te ett tag och sedan ska jag börja igen och se om huvudvärken kommer tillbaka då.
Så efter nästan fyra veckor utan o'boy har jag alltså börjat med det igen.


Har haft besök av Marcus kusin Maria nu på eftermiddagen, väldigt trevligt.
Och så är Marcus kompis Joel här över natten.
Jag kommer vara rätt osocial och krypa ner i sängen och kolla film rätt tidigt ikväll, men jag antar att killarna inte blir så ledsna över det ;)

Imorgon klockan 6.00 rullar bussen mot KÖPENHAMN!
Ska bli väldigt kul och jag åker med bästa sällskapet.
Hoppas att modemässan är intressant också ;)


/A


Förra våren i Köpenhamn med de bästa <3



Kommentarer
MALINHE |foto| säger:

hej, vad ska du göra ikväll då? :)

2010-02-11 | 19:00:56
Bloggadress: http://malinhee.blogg.se/
MALINHE |foto| säger:

SV: okej:)

nja, inte så mycket tror jag!



aw tack :)

2010-02-11 | 19:12:24
Bloggadress: http://malinhee.blogg.se/
stella säger:

men du.. kan det inte var sockerberoendet som spökar då? jag hade superont i huvudet i tre dagar efter att jag kom tillbaka till Prag, och efter att ha druckit kaffe så försvann den! beroenden skapar ju konstigheter i huvuvdet, så kan det inte vara synen + avsaknaden av morgonsockret som satt sig på huvuvdet? tror inte att teet i sig gjort illa, men att det är ovanan?

hoppas i alla fall verkligen att du mår bättre och att huvudvärken försvinner för gott snarast! kram!

2010-02-12 | 02:50:08
Bloggadress: http://morganandstella.blogspot.com
Mic säger:

<3

2010-02-13 | 10:16:18
ÄckiPäcki säger:

Ja, precis.

Att sätta mål för sakerman skall göra är jättebra.. Kanske lättare att få gjort något då!

Fast jag brukar tyvärr inte orka nå mina mål vilket är dumt för det skiter sig bara.



När det gäller mål inom lustjakt har jag få små mål som jag klarar och då blir det lättare att genomföra jobbet. Jag måste bli bättre på att fixa mål med allt jag gör.

2010-02-13 | 14:43:53
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback