En enda sak är givet, du bär min luft i ditt bröst



Idag har varit en omtumlande dag.
Tog mitt mod tillfånga och fixade läkartid under dagen, som jag först helt mixade ihop tiden med och fick ringa upp och dubbelkolla, vilket vart tur eftersom jag tog fel på två timmar. Jag har inte riktigt huvudet med mig nu för tiden. Lite skrämmande för mig som alltid brukar ha koll på saker och ting.

I alla fall. Läkarbesöket gav mig en del att lura på.
Huvudvärken eller näsblodet var inget att oroa sig för, om det inte är så att det blir värre. Då ska jag ringa direkt igen och då sätter de igång en rejäl utredning.
De tog ett par rör blod för vissa prover och hon ansåg att mitt blodtryck var för högt för min ålder och att jag borde hålla koll på det framöver. Mitt hjärta slår också för fort. Båda kan höra ihop och kanske bara kunde bero på att jag var orolig, annars kan det ha något med min sköldkörtel att göra (ett av proven de tog).
Frågade om det var ärftligt att ha fel på den då min far har fel på sin och jag fick ett ja till svar. Med andra ord är jag lite nervös över att även jag kommer få medicin mot det. Inte nervös mot själva medicineringen såklart, det är ju bara bra om man får om det nu är fel. Jag är mer nervös över att jag är "sjuk". Tycker det räcker med astma och allergi som förstör tillräckligt i mitt liv, men man ska väl vara glad att det i så fall inte är värre.
Men med tanke på att "sjukdomen" gör att min pappa inte väger allt för många fler kilon än vad jag gör, gör det hela förstås lite mer oroande.

Ni vet nog hur det är, väntan är det värsta och man bygger upp de värsta scenarierna i huvudet och googlar gärna symptom och inser att man nog nästan borde vara halvt död vid denna tidpunkt.
Så jag har bestämt mig för att inte googla någonting och bara lugnt invänta mina provsvar, sen får jag se hur jag ska ställa mig efter det.


Tackar i alla fall Mikaela för fikastunden efteråt, det kändes skönt att få prata lite med någon direkt och ventilera ut det värsta.



Just nu är jag ensam hemma, Marcus tränar, och det känns väldigt skönt.
Har lite att rensa huvudet på och huvudvärken som jag haft senaste veckorna ligger förstås i bakhuvudet och gnyr, enda "trösten" är väl att den bara finns där p.g.a. oro och stress och inte att det finns något annat elakt i huvudet som bara förstör.
Fick lite tabletter som jag ska hämta ut och preparera mig med ett par dagar, hoppas på det bästa av det.
Fick i alla fall klartecken om att det är helt okej att träna, bara jag tar det lite lugnt, så det kändes väldigt skönt att höra. Så finns det plats är det step som gäller imorgon :)
Sen lunchspinning på fredag är redan inbokad.


Jag börjar känna mig lite lugn inombords. Vissa saker har varit sköna att ventilera ut med några personer och jag känner att detta kanske kan vända. Börjar känna den där varma känslan i magen igen och jag har saknat den.

Jag ska försöka att lära mig att glädjas åt nuet och ta varje dag som den kommer. Jag har underbara vänner och jag har ett härligt hem som jag delar med en person som jag kan se en helt framtid med, det borde räcka och bli över av glädje, eller hur?



Nu ska jag börja fixa med lite mat, rårapport till examensarbetet och sen är det EFTERLYST =)


/A


Kommentarer
emma härnqvist/perfektion säger:

hoppas att du får ordning på allt de där och att de slutar spöka för dig.



såg också att vi tävlade båda två där, känns dock som om jag är bortom chans att vinna..



och du, är med i veckans blogg igen för första gången på väldigt länge.. så rösta gärna.

2010-02-03 | 20:54:38
Bloggadress: http://perfektion.blogg.se/
Heyli säger:

kul att du röstade trots att du är med själv :)

2010-02-04 | 01:28:45
Bloggadress: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback