God morgon hjärtedagen





Godmorgon tisdag.
Det är en lite pirrig Anna som skriver. Jag har grubblat många nätter nu på ett jobb och idag klev jag upp tidigt och fixade ett CV. Det gör lite ont att jag inte kan komma dit och visa upp mig när det gäller (jobbar) utan bara kan skicka in och visa upp mig skriftligen. Jag hoppas verkligen att jag kan väcka intresse ändå. Det här är ett jobb jag alltid drömt om. Grubblerierna har mest bestått av att jag egentligen inte vill lämna IKEA och framförallt inte min chef i sticket sådär, samtidigt som mitt vikariat faktiskt löper ut nu sista februari och jag fortfarande inte fått veta hur tusan det blir sen. Dålig framförhållning om du frågar mig.

Idag jobbar jag i kassan, igår med. Idag är det min "lilla" brorsons födelsedag - tio år stor blir han. Dessutom är det ju alla hjärtans dag - en dag som jag i år faktiskt helt struntar i. Jag vet inte riktigt vad det tagit åt mig men jag bryr mig inte längre om varken årsdagarna eller sådana här dagar. Romantiken har dött! Tror iofs att det beror på att M är så oromantisk och aldrig bryr sig speciellt, jag tröttnar ju liksom på att vara den drivande då. Dessutom blir det ju mer speciellt om man överraskar varandra vilken dag som helst, idag blir det ju mer påtvingat.

Längtar efter helg. Tyvärr ser det ut att inte bli någon Göteborgsresa, det är ju lov och tågen är dyra. Blöh!

Är sugen på att boka in en klipp&färg i mars sedan när lönen trillat in, dessutom har jag bokat in en ansiktsbehandling när vi ska till Selma Spa. Mars är en riktig må-gott-månad :)


Lite rörigt inlägg, men så blir det ofta.

Ha en härlig dag nu!

/A

Kommentarer
Emelie säger:

Känner igen det där... Min J bryr sig inte speciellt mycket om sånt där han heller. Det är nog en "mans-grej". Bättre att ha en trevlig kväll med bästa tjejkompisarna i stället så får karlarna hållas bäst dom vill. :) Hoppas du haft en bra dag! Kram kram

2012-02-14 | 22:15:09
Bloggadress: http://hitme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback