Det här med bra skor för löpning.

 
 
Det ska då vara för att de stängde av både vatten och avlopp förr oss igår för att jag ska ta mig iväg till gymmet. Blev så illa tvungen. Men i alla fall...
 
Jag sprang tre kilometer på löpbandet och det var riktigt gôtt. Idag mår dock ryggen inte så bra och det är eftersom jag använde mina inomhusskor som jag har till volleybollen och sprang i. Dålig idé.
Så nu behöver jag allt rycka upp mig och kosta på mig ett par skor jag kan ha på löpbandet inomhus, får ju faktiskt tänka på att det är skadligt för mig på annat vis. Om inte annat kommer jag nog dra på mig problem med benhinnor och annat och jag inte skaffar skor som är gjorda för just löpning.
 
Men... sicken djungel... får nog ta en tur på stan imorgon och kika över utbudet. Marcus beställde ett par skor från England som borde komma snart, och fungerade det bra gör jag detsamma. Mycket billigare.
 
Nån som har erfarenhet av bra löparskor?
Jag gillar Asics till volleyn men har nu haft Nike i löpardojjor (dock junior) så jag vetesjutton alltså.
 
 
Vad ska man tänka på när man väljer skor?
 
 
 

Kommentarer
Emma B. säger:

Jag älskar Asics, mest för att de passar perfekt på min fotform då de är lite bredare där fram eller vad man ska säga. Och har en del och välja på för pronerande löpsteg vilket jag har. Nikes motsvarigheter är alldeles för smala för mig och stödet inte alls lika bra. Samma sak med reebook och puma som jag testat. Men detta är ju en smaksak, alla är ju olika. så det är ju bara att testa sig fram! :) Ett tips är att gå till löplabbet så får man springa på ett band samt stå på en spegellåda för att kolla löpsteget också plockar dom fram dojor som kan tänkas passa just ditt steg. Asbra och sjukt duktiga!

Svar: Jag testade mig runt på Stadium och sedan beställde jag ett par frånstartfitness :) Mycket billigare. Blev faktiskt ett par NIKE pegasus och efter att ha testat dem på löpbandet så känner jag att jag är nöjd. Riktigt sköna skor :) Dessa Nike var inte så smala faktiskt, jag gillar inte heller smala skor eftersom jag har breda fötter.
AnnaIda

2012-11-29 | 21:29:42
Bloggadress: http://emmasviktiga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback