2014-03-24

 
 
Dags för en liten uppdatering, jag vet ju att ni är ett par nyfikna därute.
Jag fick tjänsten, ett vikariat på tio månader, heltid på textil. När jag fick det beskedet trodde jag att jag skulle studsa iväg alltså, jag har aldrig tidigare känt mig så tyngdlös. 
Jag har snart jobbat min första månad och visst är det en del att ta in och lära sig, men jag går till jobbet med en pirrande känsla i magen av att äntligen börja älska mitt jobb igen. Jag har många att tacka för detta. Fast med en riktigt stolthet i rösten tänkter jag säga att jag har MIG själv att tacka mest. För att jag aldrig gett upp, för att jag slitit röv fast jag trott att det varit förgäves. För att jag aldrig gav upp mig själv på vägen och för att jag faktiskt kan TRO på mig själv.
 
 
Annars då. Träningen går framåt, har hunnit med två jobbiga löpturer och två spinningspass. Känns så skönt att komma igång och suget finns faktiskt där igen! 
 
Det finns en del saker i livet som verkligen bara stör. Ibland undrar jag varför jag drabbas av så mycket skit?
Natten till lördag blev det ett akut besök på sjukhuset eftersom jag hade så fruktansvärt ont i magen så att jag bara grät och grät. 1177 sa att jag skulle åka omedelbums så så fick det visst bli. Fick åka hem igen vid 7 tiden på morgonen, mer förvirrad än innan. Dock visade inga prover eller undersökningar på något allvarligt. Kanske är det bara så att livet och den tunga höstan fortfarande spökar. Var hemma två dagar från jobbet och det var första gången på väldigt länge som det verkligen tog emot. Idag tvingade jag mig dit och det är jag glad för även om kroppen kändes svag. 
 
Jag undrar ibland om jag var en ond människa i ett tidigare liv och på så sätt blir straffad nu? Eller är det karma? Vad är det i så fall jag gör så himla fel? Jag vet att saker och ting sker av en orsak men jag orkar inte med så mycket mer nu, snart måste den här jäkla uppförsbacken vända. Jag orkar inte många steg till.
 
Jag längtar efter vår. Jag längtar efter att snöra på mig skorna och ta en flera timmars lång promenad i skogen, eller att till och med snöra på mig skorna för en löptur. Få andas. Känna naturen och dess dofter. 
 
 
 
 

Kommentarer
sandra (blivande frisör) säger:

fin blogg du har tjejen!
kolla gärna in min :D

2014-06-26 | 14:40:39
Bloggadress: http://sandraullvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback