2014

 
Då är det här, det nya året. Året som har stor press på sig att leverera. Ett år med så skyhöga förväntningar att det knappast går att uppnå, men snälla - nu är det faktiskt min tur att få njuta av livet ett tag. Kan vi säga att det är bra så?
 
2013 bjöd ändå på en hel dej höjdpunkter.
Mitt femte brorsbarn och att inte förglömma mitt gudbarn Leon föddes, vi åkte till Tyskland på roadtripp jag och min blivande, jag blev FRU, besökte Barcelona, dopet för Leon, åkte till Thailand, träffade vänner för livet.
Däremellan har två stora förluster slitit mig och oss itu, vänner har svikit och jobbet har varit för svårt att hantera.
 
Den stora lärdomen av allt är att jag verkligen vet vilka som stället upp när det verkligen behövs. Vilka som inte bara tar och tar utan faktiskt helt villkörslöst ger av sig själva när någon annan behöver. Herregud, jag hade inte stått på mina fötter idag utan dem. Jag har så många människor runt mig som har sett mig och bara funnits där, bara gett mig en kram eller bjudit mig på ett skratt - värdefullt.
 
Jag lovade mig själv förra året att rensa ut det som tar enegi från mig utan att ge tillbaka, och jag tror faktiskt jag har lyckats ganska bra. Jag lyckades också med att lyssna på mitt hjärta, något som går hand i hand med det nyss nämda. Vad jag däremot inte lyckats med är att må bra på mitt jobb, jag kämpar vidare med det även det här året.
 
Inför 2014 kommer jag inte lova någonting, jag tar lärdom av 2013, minns det vackra, minns sorgen och försöker blicka framåt. Jag tänker inte lova att gå ned tio kilo eller liknande. Jag tänker fortsätta lyssna på mitt hjärta och gå mina egna steg framåt.
 
Något jag däremot ska ha uppnått när detta år är slut är att ha köpt en ny bil, hittat drömhuset och förändrat min situation på jobbet. Däremellan ska jag njuta av livet och skratta åt de små glädjestrålarna som skiner på mig mellan molnen. Jag ska resa mig sakta men säkert och på den resan har jag en trygg hand att hålla i och ett flertal stöttepelare som håller mig upprätt när benen vacklar.
 
Tack 2013 för lärdomarna men far nu vidare åt h-vete med all skit du tog med dig och allt ont du gett oss.
Vi är starkare nu.
 
 
/A
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback