Första snön


jockeberg

September, och jag fattar ett svårt beslut
min nedräkning börjar nu
där allt en gång tog slut

Oktober, och jag håller din hand för hårt
har du nåra goda råd
innan klockan byter år

Och du får bli mitt spöke om du vill
snälla, vänd inte ryggen till igen
snälla, möt min blick en allra sista gång
innan du lämnar min kropp
som blivit för trång

November, vi avslutar sagan snart
har du nåra lögner kvar
att pudra dina svar




Ibland kan jag inte mer än skratta åt organisationen på Maxi alltså. Jag kom dit igår klockan tre i tron om att jag skulle jobba till 22.15. Men väl där så kollar jag schemat och ser att det står 19.15. Sen insåg jag att jag visst skulle på möte på jobbet. Ingen har sagt ett ljud om det till mig. haha. Men jag kom i alla fall hem strax efter nio. Det snöade när vi kom ut från mötet och Maggan skjutsade mig en bit på vägen så att jag skulle slippa gå hem i snöyran, det var iskallt!
Men visst var det hurtigt att gå till jobbet istället för att cykla/ta bilen som jag brukar? : )


Nu så är färgning och klippning beställd också, så på måndag blir jag lite ny. Det ska bli skönt. Jag hoppas bara att resultatet blir som jag vill och hoppas!


Vi som tänkt åka till Portugal till veckan. Det verkar inte som att det blir så längre. suck. Resorna är alldeles för dyra. gaah, jag som så gärna vill komma till värmen ett tag!


Ikväll får jag veta om Marcus ska ut imorn eller inte, jag hoppas i n t e att han ska det. Jag har knappt sett honom den senaste månaden så jag skulle vilja ha honom hemma en kväll för mig själv utan att han har tenta ångest och liknande. Och så vill jag verkligen i n t e sova ensam! Jag har lovat att hämta honom, men att åka mitt i natten i snökaos är inget jag vill egentligen.
Det räcker med att jag åkte ifrån Karlstad förra veckan och verkligen såg livet passera. Jag har nog aldrig varit så nära att krascha med bilen som då, och jag var verkligen chockad! Vill aldrig mer köra bil i ösregn.


/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback