Inget går min väg.



När vi kom till Örebro i måndags så var det väl självklart att afrofrisören där jag skulle köpa hår var stängd! endast den dagen, nån var väl sjuk eller nåt. Lite störande, så jag fick lunka därifrån igen utan hår.
Men Örebro turen förede med sig lite julklappshandlande också.
Hittade allt till Marcus och det känns gôr bra!


I helgen blir det mer shopping fast i Göteborg!


Igår fyllde vi fyra år.
Marcus kom hem med fyra rosor och en prinsesstårta ! =)
Mumsfillibabba.
Av mig fick han en musmatta med oss på :P
musmatta



Blev dock inte sådär jätte mycket firande just igår, jag jobbade 16-22.15.
Men vi hann med lunchbuffé på Thai restaurant.
Jag hann också knalla till banken för att säga upp mitt gamla sparkonto, så jag inkasserade 1064kr till mitt vanliga konto. Pengar säger man inte nej till : )
Så nu behöver inte alla pengar gå till julklappar i Göteborg. utan lite till mig också.


Jag fick inte IKEA jobbet. Är lite suris på det just nu faktiskt.
Tycker de har en orättvis rekryteringsmetod, fast samtidigt förstår jag att det säkert är hundra tals som söker och att de inte kan träffa alla! Men att få ett mail där det står "tyvärr kom du inte vidare i urvalsprocessen" det är rätt irriterande.

Sooo... våra "planer" på att flytta till Karlstad till våren/sommaren blir nog inte av, vi får nog iaf lägga dom på is ett tag.

Jag hoppas på svar på min överklagan till akassan snart också så jag vet om jag får några pengar därifrån eller inte.
Har börjat leta program och grejer att läsa istället. Kanske kan läsa på halvfart/distans. Eftersom jag ändå bara har cirkus 35% på maxi.


Min älskade kissemiss har kommit hem igen!
"vad var det jag sa"
Alla har försökt få mig att inse att han inte kommer tillbaka och att han troligtvis är död.
Jag sa att när det gått en månad, då ger jag upp hoppet, då kommer jag också tro på det.
Men han kom allt, efter tre veckor och sex dagar. : ) (en månad minus en dag alltså)
Så idag ska jag knalla till djuraffären och köpa lite gottigott till honom för det är han värd.
Han har ju varit ute i skogen så länge så att han är så liiten och smal stackarn.
och så har halsbandet skavt sönder honom under ena "armen" så det varar och äcklar sig.
Så han ska få en riktigt royaltreatment av mig när jag åker till mamsen senare.


Nu är det bäst jag tar itu med disken också, så att nåt vettigt blir gjort!

/A


Kommentarer
Elin säger:

va bra att han kom hem ! stackarn* ge honom en lite godis från mig ! :)

2006-11-29 | 13:30:40
Bloggadress: http://pepplas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback