när du tröttnat, kom ihåg mig då



I desperat jakt på en vän
kan du förnedras om igen
Du skänker mer än nån kan ta
för en sekund av nånting bra

Kan någon ge vad du ska ha
Vill någon se vad du gett
kan du nånsin hitta rätt
och få tillbaka det du gett



Jag jobbar hela dagen idag, 13.30-21.30.
Det känns inte speciellt lajbans.
Speciellt inte eftersom jag vet att jag kommer att komma hem till en tom, ensam och mörk lägenhet.
Och tanken på att jag måste krypa ner i våran stora säng ensam, gör inte direkt att jag längtar hem.

Nästa vecka är det din tur att sova ensam. Då ska jag till Karlstad med Victoria, det ser jag fram emot.
Jag har inget emot att alltid vara med dig, men ibland så behöver jag nån annan. Jag vet att du tycker att jag behöver det också. Det är dags att mitt liv blir mitt liv igen och att jag börjar leva.

Jag har skrämt mig själv ett tag nu, det är slut med det. Jag måste ta modet till mig att börja leva nu. Annars så fungerar ingenting.

Jag vill åka till Göteborg den 28e November. Då har vi varit varit vi i fyra år.
jag vill åka till min favorit stad, på min favorit dag, med min favorit.
Det skulle inte kunna bli bättre. eller?

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback