Nu är jag Student också.

Jepp. Jag kom in på två kursen i Borås, fast jag läser dem på distans.
Jag sökte för en månad sen cirkus, sista anmälningsdagen var i april, men jag tänkte "vafan, jag har inget att förlora så jag chansar".
Fick besked när alla andra och där stod det reserv.
Textil översiktskurs - 25e reserv
Digital modeskiss - 56e reserv.

Tänkte att hoppet om den första var ju inte helt ute men jag la ändå ner tankarna om att börja plugga i år.
Igår när jag öppnade brevlådan så såg jag kuvertet med Borås Högskole logga på och det blev med skräck blandad förtjusning som jag såg att jag var antagen på översiktskursen och att introduktionen till den är redan den 12e september och då ska jag vara nere i Borås. Pirrig i magen blev jag.
Och sen idag när jag kollade på posten låg ett likadant kuvert i brevlådan, jag kom även in på den andra! Den hade jag faktiskt gett upp hoppet om för längesen.

Så jag är nu pluggis på 50% och resten jobbar jag på maxi. Det är pirrigt men jag ser fram emot det.
Mest rädd är jag för att hitta i Borås och komma dit alldeles ensam utan att känna någon.
För översiktskursen kommer att läsas hemifrån men jag kommer att ha tre lektioner i Borås och sen så är själva tentan där med. Läskigt, men jag sa till Marcus att jag inte ska vara mitt gamla jag och balla ur i sista sekund bara för att jag är rädd. Jag ska ta tjuren vid hornen och åka ner där själv. Även om hjärtat komma slå så hårt att det känns som att det sitter utanpå kroppen istället för inuti. och även om jag kommer känna mig så liten och ensam.


Wiie. Det här är finfina dagar minsann.
För ikväll så tar vi arlandalinjen till arlanda för att tidigt imorgon bitti kliva på planet till Grekland!
Kan knappt fatta att jag äntligen får åka dit jag alltid drömt om. Det ska bli så otroligt härligt.
Dricka drinkar, bada, sola, äta massa gott och bara vara!


Måste även se till att beställa nya datorn snart. Måste ha den om jag ska kunna klara digital modeskiss. den görs helt över datorn. Måste även fixa ett bättre photoshop, illustator och powerpoint. Det ska bli såå kul!

Jag har köpt mig en blå ipod som jag just nu håller på och fyller med massa bra musik =)


Nu måste jag städa och packa en massa.

Ha det så fint här hemma så hörs vi igen 7e september.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback