Då var julen över för i år.

Julen har varit toppen. Den har spenderat med alla nära och kära precis så som den ska. Jag måste ha varit helt oreklamerat snäll i år eftersom tomten kom med en massa paket till mig.

Julafton började med att jag färgade håret på M.
Sen kom Lena och vi kramades och bytte julklappar. Fick världens finaste kort på henne <3
Hon stannade bara en liten stund men det är en stund som jag kommer vårda i hjärtat. Vi ses som sagt väldigt sällen nu när hon bor i Mariannelund.
Svidade om till julstassen och for iväg till Marcus farmor och farfar där det bjöds på kalkon och massa gott. Kollade Kallijanka (varför säger folk så?!) eller, kollade och kollade, lyssnade väl mest. Satte sedan på familjefilmer från när M och hans kusin Henrik var små. De var sååå söta. Kommer att få en DVD med allt sen. haha. M hatar det. Fick julklappar av Ms farmor och farfar. presentkort på 500 på affection(smink osv.), 50 euro och en choklad ask.

Åkte vidare ut till skärgården med Ms föräldrar och öppnade där våra paket.
Fick en Björn Axén hårfön. Superbra, älskar hans saker.
Presentkort på klippning och en godispåse(gele dalahästar från IKEA, älskar dem!)
En kabinväska

Vi fick tillsammans 
Dammsugare, vrålsnygg. (bild kommer)
Popcorn skål
Salt&Peppar kvarn.

Sen kom resten av Ms släkt dit också. vi fick handdukar av Marcus morföräldrar.
Åt massa julmat,

Sen var vi så trötta så vi stupade i säng. vid tolv tiden.

Upp och jobba 8-13 på juldagen, världens mest onödiga dag att ha affären öppet på. hatar det.

La mig och vilade en par minuter i Marcus famn och sen var det att hoppa in i duschen.
Hann inte ens sminka mig innan vi skulle till Degerfors och min familj.
Det är ju gulligt av min bror att vara så oroliga för oss att han ringde när vi var 13min sena. Kom sekunderna efter det. Inte var det för våran skull utan för att han var hungrig och ville äta. Det komiska i det hela är att jag förutspådde allting och sa det till Marcus på vägen till Dfs och jag hade verkligen rätt.
Åt massa god mat, älskar mammas julbord.
Öppnade massa paket :S

Två uppsättningar salladsbestick (tillsammans)
Tårtspade(tillsammans)
Handdukar (mååånga snygga)( tillsammans)
Tre skålar i olika storlekar. (tillsammans)
Två tunikor (jag)
Presentkort på JC (jag)
3 par örhängen (pärlor) (jag)
chokladask (tillsammans)
Presentkort på hemtex (tillsammans)
Yoga DVD och bok (intressant, tycker mor att jag är stressad tro?) (jag)
En skitfräck ljusstake/bricka (ska visa på kort sen) var egentligen förlovningspresent. (tillsammans)

har säkert glömt massa saker nu men så är det alltid.
Presenterna från min familj står fortfarande kvar hos mamma och pappa.
Vi lämnade bilen där igår för att vi skulle ut i Kga.

Så blev inte fallet så vi var tre molokna krigare som fick gå hem och sova istället för att svänga våra lurviga och svettas i kapp med alla andra på årets största hemvändar dag.
De släppte in 55st i dörren, vi stod som 60-65  =/ Suck.


Av M fick jag säsong 1-4 av Rena Rama Rolf, sååå jävla bra!
Puma parfrym, lotion och dusckräm.
Presentkort på helkroppsmassage på gröna lyktan spa.
Sistnämnda, så bra, behöver verkligen en!

Det var min jul de.
Jag är fortfarande barnsligt förtjust i att öppna paket, men får alltid ångest när jag får så mycket.

Mamma och pappa fick en skrivare av oss.
Slog först in USB sladden bara och gav dem och de fattade verkligen ingenting.
Sen knallade jag ut till bilen och hämtade det stora paketet. De blev jätteglada.
Deras är trasig sedan tjockiskatten rev ned en stor hylla på den för längesedan.
Det var en höjdpunkt att de sem gnugga geniknölarna för att komma på vad sladden kunde användas till.
Pappa trodde det var en antennsladd för att de alltid tjatar om att de har så dålig bild på tvn =D fniss, han kan ingenting.


nej nu ska jag ta en välbehövlig dusch sen ska jag hämta mannen som fick stänga idag.

Imorn ska vi trängas i örebro med andra reasugna människor.
Det värsta är att mitt bankkort inte funkar. Perfekt inför morgondagen, inte.
Blir så förbannad. Det funkade efter jobbet igår men inte på kvällen. Har inte haft det i närheten av mobilen eller någonting annat som har kunnat avmagnetisera det så jag vet inte vad som hänt =(


natti natt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback