Dilemmor

Varenda gång jag ska logga in och ser min profilbild så blir jag lika sur. Varför klippte jag av mig håret?! Tänk vad långt och fint det kunde ha varit nu juu. Sen så vill jag ha mörkt igen, men ska verkligen inte utsätta mitt stackars hår för det, speciellt inte eftersom jag ska försöka spara ut det ordentligt denna gången.


Jag var på topphumör på jobbet igår och första timmarna flög iväg, sen hände något och jag fick fruktansvärt ont i magen och huvudet. Jag kände mig jätte konstig. Jag stod dock ut de timmar som var kvar och sen var det hem och fixa lite mat. M kände sig inte heller pigg. Idag mår jag fortfarande väldigt konstigt. Vet inte om jag håller på att bli sjuk kanske? Kändes lite pinsamt när hyresvärden kom och knackade på halv elva, och jag som precis klivit ur sängen öppnar i morgonrock. Jag orkade helt enkelt inte gå upp tidigare idag.


Jag har lite ågren över mitt kommande liv nu känner jag. Mina planer var att söka nytt jobb efter nyår när allt lagt sig. Jag pallar inte med alla kvällar längre. Det tar för mycket av min tid och för mycket tid från mina vänner. De flesta är ju borta på dagarna och lediga på kvällarna så hinner aldrig träffa någon som det är nu. Samtidigt så trivs jag så bra på jobbet emellanåt så jag inte vill byta jobb. Är också väldigt nyfiken på hur det blir när de omorganiserar schemat för alla och sådär, kanske blir det bättre då?
Sen inför sommaren, jag har inte varit ledig en sommar på... vad kan det vara, när jag slutade nian började jag jobba tror jag så det är nästan sex år sedan jag var ledig en sommar. Så jag skulle verkligen vilja ha semester i år. Skaffar jag ett nytt jobb så blir det nog lagom till sommaren och då blir jag nog tvungen till att jobba även denna sommar. M han måste ju jobba i vilket fall som helst, han får ju inga pengar under sommaren =/  Är jag kvar på maxi så kan jag kräva semester, jag har ändå jobbat där i två år, på söndag för att vara exakt tror jag =D (det kan vara idag också, har ingen större koll längre, haha)
 Usch, det är verkligen ett dilemma som heter duga.


Dilemmat för dagen är hur jag ska orka jobba när jag mår såhär...det får gå.
Dilemma 2 är hur och när jag sak hinna pynta färdigt här hemma!
Dilemma 3, vad ska jag ha på mig på julfesten på Lördag?! någon som har något tips?



/A

Kommentarer
Fröken D säger:

din profilbild är jättefin:) sådär håller jag också på, har nog snart inget hår kvar för jag gör ljust sen mörkt sen ljust o s v...!

2007-12-12 | 11:37:33
Bloggadress: http://mjaomjao.blogg.se
Emelie säger:

Vad man än gör så ångrar man sig alltid. Det är något man får lära sig leva med :) Jag vill också ha långt hår NU ! .. Men så är det, vi va för nyfikna på hur det känns att vara korthårig så vi va dumma nog att prova på ;) haha. Jag tycker du ska ha en röd liten näpp klänning på lördag för de skulle du passa super bra i ! Kramar om.

2007-12-12 | 12:38:00
.:saba:. säger:

Tack för komplimangen :-) Jag köpte den för en månad sen tror jag.. kanske en och en halv. Men den finns sääkert kvar. Fanns även i fler färger.
*s*

2007-12-12 | 21:00:01
Bloggadress: http://sabas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback