Onsdag

haha jag drömde om att jag skrev här i natt. Då börjar det gå för långt kanske. ;)

Igår hämtade jag hem kissen igen med mamma, han vågade inte lämna deras sovrum. Jag tror att de hade kunnat vänja honom om de bara försökte ett tag till. Men de tyckte synd om honom, jag med. De har ju två barn och så, det är inte Alfonz van med. Så nu är han hemma hos mor och far igen och han såg ut att gilla det.
Däremot är jag ett par stora rivmärken rikare just nu, men det gör inget. Han blev så rädd när vi skulle ut till bilen så jag fick hålla riktigt hårt och då kom klorna fram. Sen i bilen var han livrädd stackarn och han mumlade en massa. Han undrade väl vart han skulle denna gången.


Idag sov jag sådär länge igen, det måste bli ett slut på det så imorgon är det jag som ställer en klocka!

M har julpyntat det mesta här hemma nu, det känns skönt. Jag tror nästan att vi struntar i julgardiner, varför ta upp dem nu när det snart är över igen? Även om det är mysigt.
Ikväll ska vi klä granen när jag slutat jobbet halv tio. myys


Jag har inte fått klartecken från skolan om att få fortsätta en termin till men jag fick räkning till kåravgiften för nästa termin så jag antar att jag får fortsätta. Jag la upp en liten strategi igår. Kursen är ju på 25%, det är alltså 2 timmar om dagen fem dagar i veckan. Om jag då läser tre, kanske fyra timmar om dagen till en början tills jag känner att det sitter så slipper jag den sista stressen som jag alltid har. Kommer ihåg det från gymnasiet, jag skjöt alltid upp allting i sista sekund. Det är ingen bra metod det.
Så när allt lagt sig efter jul och nyår åker kalendern fram och jag ska veckoplanera in i minsta detalj. Jag har redan allt material nu så det kan inte bli så jätte svårt. Sen kanske jag får överväga att åka på lektionerna i Borås, det är nog kanske värdefull även om jag tror att jag kan klara det utan dem också. Vi får se vad pengarna och tiden räcker till framöver.

På tal om pengar så var det INTE roligt att få elräkning på 750 spänn såhär när det är jul och allt... den brukar ligga runt 200. =/ Hade tydligen betalat alldeles för lite el mot vad vi använt så allt kommer nu på en gång. suck. Kunde de inte bara ha tagit lite mer betalt så hade vi sluppit detta?! Gaah.

Nej nu väntar en dusch. tror kanske jag ska smörja mig med lite b.u.s. så att jag kan vara lite fin inför jul och så. Sen ska jag nog färga ögonfransarna också och lägga en liten ansiktsmask. En dag i skönhetens tecken alltså, fast jobbet förstör allt det sen ändå.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback