Jul, Jul, Strålande Jul



Jul ja. Den firades på två ställen, eller nästan tre.
Jobbade som en gnu in i det sista.
Den 23e var det jul hemma hos Ericsson/Andersson, men började förstås på jobbet fram till fyra.
Hos Ericsson/Andersson åts det inte julmat utan kalkonfilé (även kallat peru eftersom det är så det heter där vi brukar äta det, i härliga Portugal) och gottit.
Sen öppnade vi klappar och fnissade åt Marcus mamma som blev påtagligt berusad av diverse drinkar och vin till maten. Leif och Annette satt och lyssnade egenom deras gamla sjuttiotals skivor och det var minsann kul att se : )

Klapparna som öppnades bestod av:


  • Presentkort hos frisören
  • Presentkort på en bussresa/Färjestad match
  • En signerad bok om heminredning/flyttstyling

Tillsammans fick vi


  • Godis i form av gröna kulor
  • Godis i form av kolor som smakade pepparkaka & lussekatt bland annat.
  • En hamburgerpress
  • Små kaffeglad i porslin.
  • Prenumeration på Kristinehamnsposten.

Jag är mycket nöjd över att vi varit så snälla så tomten kom med massa fint åt oss =)


Väl på självaste julafton så for vi både till Marcus mormor & morfar, där fick vi en febertermometer och en varsin biobiljett. Termometern var verkligen efterlängtad!
Efter en snabbis där blev det en snabbis hos hans farmor & farfar också.
Där hade vi tydligen också vart snälla för jag fick presentkort på Kappahl och en fräck skål.
vad marcus fick får han skriva själv ;) denna blogg är trotsallt min. haha.

Sen blev det en snabb sväng för att säga god jul till arbetskamraterna som fick jobba på julafton, var tvungen att köpa lite godis och leksaker till kissemissarna också ju.

Hos min familj vankades det äkta julmat och jag trivdes gott.
Här hade vi varit snälla också och det öppnades massa paket och tomten kom till och med och hälsade på.

Min klappar blev.


  • Blus
  • Dansbyxor
  • Mixer (tillsammans)
  • Presenkort på Ikea (2st 500/300) (tillsammans)
  • 3st blågröna ljusstakar (tillsammans)
  • 4par trosor
  • Chokladask (tillsammans)

Jag har säkert glömt något nu, men det är trotsallt den 4e Januari nu och det är inte lätt när minnet inte är vad det borde. Jag börjar bli gammal tror jag.

Av min käresta fick jag.


  • Rent, DVD
  • Biljetter till musikalen Rent i Sthlm den 3e feb.
  • Bussresan dit fick jag i form av en leksaksbuss : )
  • Noblesse mint
  • Cheezballz
  • Geishachoklad
  • En isbjörn

Jag är nöjd minsann. Speciell över rent biljetterna, trodde aldrig jag skulle få komma dit och se den, speciellt inte med Marcus! Men det blir mat och massa sånt bus också. Wiiie.

Julafton slutade med en promenad hem och ifrån Marcus föräldrar där vi bjöds på starka drinkar såsom Lennart, en god jävel! :D

God Jul! (lite sent)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback