Jag tror jag såg en man dö

Det var läskigt, ambulans, läkare, människor som i chock bara stirrade.
En man liggandes på marken, ambulanspersonal som gjorde hjärt-lung-räddning.
En kvinna med rulator stående bredvid, säkerligen mannens fru sen många år tillbaka.
Jag vet inte om han dog, men jag vet att det verkligen inte såg bra ut.
Jag ville bara gråta och magen gjorde ont. Inte för att jag kände mannen eller ens vet vem han var.
Men för att han inte var värd att dö där på gatan mitt i en promenad, liggandes på iskall asfalt.
Jag kan bara hoppas att han klarade sig, men troligtvis kommer jag aldrig få veta vilket.


114636-37




Helgen har varit så otroligt bra.
Skönt att ha varit ledig så länge = )
I Lördags såg det minsann rätt mörkt ut med min s.k. "fest".
Det var jag, Marcus och Linn och vi tänkte nästan lägga ner det en sväng.
men sen droppade det in folk och vi var nog femton pers tillslut.
Riktigt trevligt med kortspelande, gitarr och sång och människor som jag gillar = )
Jag saknade verkligen några där, men så är det när folk inte vill ta sig tid.
Jimmy gjorde mig glad när han dök upp, det är en vän man kan lita på i alla väder!

Sicken tur jag har haft som hittade honom, det är min pärla det! <3


Vaknade upp väldigt pigg igår trotsallt och vi tog en tur ut till skärgården på inlinesen.
Det var riktigt gôtt faktiskt, var första turen för i år, men definitivt inte den sista!

Idag var jag uppe tidigt, skulle ombesikta bilen i Karlstad 8.40 i tron om att allt var fixat och bilen skulle bli godkänd.
Icke! personen vi lämnade bilen hade fortfarande inte fixat handbromsen vilket faktiskt var det viktigaste! Och han skulle alltså ha 2000 spänn för att i princip ha bytt ut två lampor, morr. Jag är rätt sur. Mest sur för att vissa personer inte lyssnar på mig. Kunde ha fått allt fått fixat för 500 cirkus, men neej han var ju så bra så. ellerhur

Var tänkt att jag skulle börja med träningprogrammet idag, men vädret är inte det bästa för en joggingtur, så jag skjuter antingen det till imorn eller ikväll om det ser bättre ut.

Ska på möte med jobbet 1800, sen skulle det visst vankas middag ute med gänget, ska bli kul!

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback