en dröm om en framtid.

Igår kväll kunde jag bara inte somna, jag låg och tänkte på en grej som Elin sa till mig i förrgår.
Vi var uppe på vinden och letade efter en grej jag lovat att hon skulle få och då såg hon min provdocka där och frågade om jag var bra på att sy. Jag svarade att jag inte är värre eller bättre än någon annan.
Då frågade hon om jag inte ville sy hennes balklänning. Hon sa det nog mest på skoj kanske men den tanken fastnade ändå. Och när jag skulle sova igår så kunde jag inte tänka på annat än det, vilka färger hon skulle passa i, vilken typ av klänning. Det skulle vara en rolig grej faktiskt, kanske kan ta den idén och göra verklighet av?

Jag har ju haft mina funderingar om det där med balklänningar och grejer ända sedan våran bal och när jag letade klänning. Jag tänkte ju sy min egen och letade efter tyg när jag sprang på den klänningen som jag sedan köpte.
Jag tror att det något sådant jag skulle vilja göra med mitt liv. Sy upp bal- och brudklänningar och liknande. Det skulle vara så roligt och så kreativt.
Elins klänning kanske skulle vara en bra början och utmaning.



/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback