Jag vill, jag vill.

Varför känns det som att livet redan är slut? Jag är bara 21 och i praktiken har jag bara levt en fjärdedel av mitt liv, har alltså tre delar kvar att uppleva. Varför känns det då som att allt roliga är slut?
Det är så otroligt mycket jag skúlle vilja göra, så mycket jag skulle vilja se.
Men hur ska man ha tid och råd med det?
Tjänar inte direkt en förmögenhet på Maxi, det kan man inte säga.

Jag vill
- öluffa i Grekland.
- resa till Thailand och vara borta ett par månader och se allt
- resa till Nya Zeeland, Afrika, Australien, Japan, Kina, USA.
- jag vill till Paris, Milano, Rom, Venedig.
- Jag vill se Europa från bilen eller tåget.
Jag vill vara sådär spontan och rik så att jag bara kan dra vart jag vill när jag vill.
Igår föreslog jag att vi åker till Paris i helgen och förlovar oss, det ville han inte = )

Jag hatar att det bara finns en massa måsten hela tiden. Varför kan man inte bara ha roligt?
Jag måste byta jobb, jag vil utvecklas, arbeta med något som betyder något för mig.

Jag önskar att Marcus kunde bli fotbollsproffs eller en riktigt topp ekonom så att jag bara kan gå hemma och vara lyxhustru. Få sy mina kläder och dola utan att känna krav på att tjäna pengar, pengar, pengar.
Det är enda anledningen till att jag nu går till jobbet, för att få pengar.
Tänk om man kunde vara ekonomiskt oberoende och bara göra det man tyckte var roligt?
Då kunde jag våga satsa på sådant som jag nu tycker verkar omöjligt.


Någon som har tips på hur man blir framgångsrik och tjäna massa pengar? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback