Bikiniångest!

114636-243


Behöver jag säga mer än att jag har bikiniångest nu?
Vit som ett lik över kroppen och varenda liten skavank skuggas och förstoras upp.
usch, det är i tider som denna som man bara vill gräva ner sig under jorden och aldrig mer komma upp, eller så är det nu man får igång hetsen att träna.
Aldrig är man nöjd, det bara är så, om jag så hade de där slanka låren och perfeka rumpan jag vill ha så skulle jag nog ändå hitta en annan sak att hata.
114636-245

Detta är dock min verklighet.
Till alla dem som alltid tjôtar om att jag visst är smal och fin.
Jag kanske är smal, men det finns inte en enda proportion på min kropp som stämmer överrens.
Kanske är det för att jag är uppväxt med att teckna, kanske är det därför jag hakar upp mig på det "perfekta" och "proportionella linjer". men jag är trött på att må dåligt och äcklas av det.
Jag är trött på att aldrig kunna titta på min egen kropp.
För det gör jag inte, jag vägrar se den, för jag vill inte må dåligt. Om jag gömmer den och inte tittar på den så glömmer jag bort det och förvränger min sanning. I mitt huvud är jag perfekt och snygg.
Verkligheten är en annan.
Jag tror också att det är viktigt att göra så. Jag mår inte dåligt över min kropp eftersom jag aldrig ser den.
Jag undviker att stirra på de där blekfeta låren som förstår en annars perfekt kropp.

Det är därför jag verkligen, verkligen ska ta mig till gymmet efter resan nu. Det kommer inte finnas några ursäkter längre. Om jag ska bli av med min största rädsla så är det bara jag själv som kan hjälpa mig.
Det handlar egentligen inte om att träna bort låren, utan snarare att bygga upp överkroppen och hållningen.


men innan dess, så ignorerar jag allt och låtsas att jag är snyggast på praihan där nere.


/A


Kommentarer
mulin säger:

Det är helt sjukt att man alltid ska behöva känna sig obekväm med sig själv, hur smal eller tjock man än är. Och som du säger, det spelar ingen roll vad andra säger. För det viktigaste är att vara nöjd med sig själv men det är svårt när det bara visas smala och slanka tjejer i media. Jag förstår inte. Man kommer alltid att jämföra sig.

2008-04-04 | 11:58:00
Bloggadress: http://apoetry.blogg.se
mulin säger:

Ja, självinsikt och självsäkerhet. Men det är svårt att fokusera på det när man ser fotomodeller var men än tittar. Och det är så sjukt. För Top Model är typ mitt favoritprogram samtidigt som jag tycker idealen är sjuka. Men det är nog för att det känns som en helt annan värld.. och ibland kommer jag på mig själv med att tänka "hon är ju inte så smal" när hon egentligen är det. Det är svårt att komma undan att bli dum i huvudet.

2008-04-04 | 12:21:17
Bloggadress: http://apoetry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback