Sällskap över telefon

Min mamma har hållit mig sällskap genom telefonen idag, vi pratade en och en halvtimme. var ett tag sedan jag ringde henne faktiskt, och detsamma från hennes håll.
Vi diskuterade en massa, det är mysigt att få prata lite med mamsingen emellanåt.
annars har ju måndagar varit min "Degerfors-dag". Var alltid ledig måndagar förut och dansade då i Degerfors så jag åkte alltid dit måndagar. Nu ser det annorlunda ut och det är lite tråkigt. Nu kan det gå flera veckor emellan innan jag har tid att åka dit. Saknar mina kissemissar där.

I alla fall så kom hon på en jäkla bra idé.
Hon skulle till frissan idag och fräscha upp håret lite.
Det har jag också tänkt att jag ska göra, men det brukar gå på runt 800:- för klipp & färg och det har jag inte riiiktigt lust att lägga ut nu. Men då kläckte ju mamma den otroligt smarta idén att jag får önska mig det i present. Fyller ju faktiskt om två veckor och så länge kan jag nog stå ut med detta hår.
Tack för tipset mamsen, nu ska jag bara sprida ut att ett frisörpresentkort är mycket välkommet den fjortonde maj ;)

Jag har tidigare funderat på att gå till 100:- klippet, men det är alltid sju stycken före i kö och det orkar man inte vänta på. Sen har jag tänkt att jag kanske skulle slänga i en färg själv som jag alltid gjorde förut.
Men jag tror att, eller jag vet, att håret mår bättre av att färgas av en frisör även om det inte heller är bra.
Men de vet ju vad de gör och har bättre grejer än ICA.
Även om håret är något jag prioriterar mycket så vill jag som sagt inte lägga ut så mycket pengar på det nu när jag inte jobbar så mycket och vill spara det mesta.


Nej. nu blir det en mycket efterlängtad dusch, orkar jag inte stå upp så tänker jag sitta på golvet i duschen.
Vill känna mig liite fräsch. Sen ska jag försöka mig på lite fransk manikyr på naglarna, brukar för det mesta misslyckas men jag ger inte upp.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback