Tatueringar fortsättning.

Tack för allas åsikter anågende tatueringar. Det var nog ganska jämt på vilka som gillade och inte gillade.
Det är ju verkligen en personlig sak. Antingen gillar man det eller inte.
M gillade inte att jag skulle tatuera mig men efteråt så tyckte han att den blev snygg. Dessutom så tyckte han att jag gjorde det av en bra anledning. Däremot skulle han aldrig göra en själv.
Och jag tror att det är så generellt, det är snyggt på andra men att själv ha en hela livet. Nääe.


Fick också en kommentar om att tribal var ute -01. Det kan så vara.
men den tatueringen är tre år gammal också och så är det inte en tribal. Den har bara liknande stuk.
Jag skulle aldrig tatuera in endast ett mönster (som en tribal) det tycker jag inte är snyggt.

Men jag skulle heller inte ha velat haft min första tatuering som en stor blaffig svart sak som såg äkta ut.
Jag älskar min puma och att Calle har ritat den känns bara mer speciellt. Han gjorde den efter mina önskemål.

Så visst, tribal var ute -01 men vad spelar det för roll om man ändå vill ha en?
Bara skönt att de som gör tribals inte följer modet utan gör det man vill.
Jag kan inte påstå att mina duvor eller min hibiskus blomma som jag kommer att göra följer någons mode. Det följer mitt hjärta och mina historier bara.

Jag säger också som många har sagt.
Det är snyggt om det inte blir för många eller för stora.
Och det håller jag med om.
Helt naken hud är ju såklart snyggast, det tycker även jag.
men jag tycker att tatueringar är en slags konst och jag pryder gärna min kropp med det.
jag ser upp till de som är tatuerare de är grymma på sitt jobb minsann!
tänk om jag bara hade kunnat tagit mina ritkunskaper och gjort något sådant av dem, men jag skulle nog vara för feg att rista in något på någon sådär =P

Men som sagt, tack för alla åsikter!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback