Torsdag 17e april

Jag har sagt det förr och säger det igen. Guud vad dagarna bara flyger fram! Redan mitten av april nu.


Idag var jag om möjligt ännu segare ur sängen och idag kan jag inte skylla på att det är mulet. För vädret ser helt underbart ut utanför.

Jag är sugen på att ta mig en springtur, har varit det länge.
Men jag vet att så fort jag får på mig skorna och kommer utanför och ska börja så orkar jag bara ett par steg sen kommer den tunga andningen och irritationen över att jag inte orkar. Jag hatar att ha astma. jag hatar att inte vara sådär sportig som jag var förut.
Det är jobbigt när man verkligen orkar i psyket och ser sig själv spriva flera kilometer utan problem men när man väl ska göra det så säger allt tvärstopp!
Jag vet att tar dubbelt så lång tid att bygga upp min kondition nu tack vare astman och jag vet att jag måste låta det ta så lång tid också. Men det är ju så frustrerande. Jag är för envis för det. Jag blir alltid lika ledsen och nedslagen när jag kippar efter andan.

Så istället för en springtur får det väl bli en rask promenad, men oftast slutar det bara med skavsår.
men lite bra musik i öronen så blir dagen på topp sen.

Och om planerna går som de ska så skriver jag in mig på gymmet sen tillsammans med M.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback