Fy för dåliga nätbutiker!



Alltså kanske är jag skadad av att ha jobbat i butik de senaste tre åren men jag blir ändå riktigt irriterad när butiker inte sköter sina saker snyggt!
Jag beställde en klänning och ett par skor, nu tänker jag inte hänga ut företaget innan de själva har hunnit rätta till felet men det är ett välkänt företag, i god tid nu för att få det innan jul då jag tänkt ha klänningen. Betalade i förskott(för att jag skulle kunna skicka det direkt till värmland ifall det inte skulle hinna komma innan veckans slut), men fick aldrig bekräftelse på ordern.
Såg sedan att pengarna dragits men klickade ändå iväg ett mail där jag undrade om orden kommit tillrätta och varför jag aldrig fick bekräftelse. I vanliga fall hade jag ringt upp dem men det stod klart och tydligt att mailkontakt var det bästa för dom lägger mest krut på det eftersom det går snabbare. Fine tänkte jag.
Flera dagar senare fick jag ett endaste snorkigt litet svar "Hej, din order är skickad idag"
ööh. vart är serviceminden?! och var är egentligen svaret på min fråga. Dessutom gör det mig uppriktigt arg att de haft en kampanj där de säger att man ska beställa innan idag för att garanterat få ordern innan jul.
Jag beställde för en vecka sen och min klänning stod nu som restnoterad. Hur kan den göra det när den fanns när jag beställde? Tar dom ordrarna från fel håll då eller att dom som beställt sist får först?! It doesn't make sense!
De tar bort plaggen från sidan ifall de är slut så man kan inte beställa en vara som är slut. Hur kan då min bli restnoterad?!
Visst det händer också, jag är öppensinnad, men när jag inte får ett endaste knyst om hur länge den kommer att vara det eller när jag kan tänkas få den då blir jag bara sjukt arg alltså! Det är fruktansvärt oproffsigt.
Beställer man i god tid för att få en vara när den är utlovad och sen blir den restnoterad, ja då borde man i alla fall få någon form av ursäkt och faktiskt ett besked om hur länge det kommer ta innan jag får plagget. Jag vill inte ha klänningen om jag inte får den innan jul.
 

Fy skäms på detta företag som dessutom har snorkig personal!
Jag hoppas dom känner till att en besviken kund talar om det för flera och att de på så sätt kommer förlora fler än bara mig. Dessutom har jag hört flera som haft problem med just snorkig personal och dåligt bemötande och svårt att få pengarna tillbaka när man returnerat något. Jag säger som han i Plus, ska det vara på det här viset?


Starta aldrig en butik om du inte kan sköta den snyggt!

Kommentarer
Lily [ L i n d a . B l o m ] säger:

Svar: Givetvis! Men eftersom att jag själv inte riktigt fått fram anldeningen har jag inte kunnat gå ut och förklara ännu. Jag pratar fortfarande med Gratisbio om detta! : )

2008-12-18 | 18:05:27
Bloggadress: http://lindaslya.blogg.se/
Nathalie säger:

Jaa :) Det tyckte iaf jag lät skojj :) Hör gärna av dig om så är fallet, för jag har fixat me barnvakt nu men om du vill träffa han så är ju det bara att ändra på. Å hund har jag ordnat oxå hihi När komemr du hemåt skogarna? Kraam

2008-12-18 | 19:53:57
Bloggadress: http://nathalie1986.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback