Torsdagsrastlös!


Trött som få idag. Kanske för att jag vaknade halv sex imorse av klockan, och började skolan 8.45. Hur kommer det sig?
Jo, den som sålde bilen till oss sa att den var besiktad och klar och sådär men igår fick vi lite papper om bilen, sånt man brukar få när man köper en bil, och i den luntan papper fanns det ett där det stod att vi hade till sista december på oss att besikta bilen för f.o.m 1a januari skulle vi få körförbud. Så i panik kollade vi tider hemma i Värmland och kunde få på tisdga, den 13e, kul tänkte vi men det måste göras. Men kollade för säkerhetsskull här i Borås och lyckades få tid redan idag 06.50. Så därför fick jag gott knalla upp i tid imorse för att åka dit.
Bilen gick genom besiktningen, var bara ett ljus som var trasigt och ett som var felriktat men det visste jag redan.
Tur det annars hade det blivit ett riktigt grinigt samtal till förra ägaren för det var inte snyggt gjort. Vi frågade till och med om han hade besiktat den och det sa han att han hade. Visserligen hade han ju rätt, det har han ju, för ett år sen. Morr.


Jaja.
Skoldagen blev kortare än vad den skulle och det tackar jag för. Vi skulle sluta 16.30 men slutade runt 14.30 istället.
En fin avslutning nu inför jul.
Hade redovisning idag också, kändes rörigt då tre av våra gruppmedlemmar var sjuka men det gick ändå.
Alla grupper fick VG, trodde man något annat? Våran lärare är riktigt skön alltså, han tycker så bra om precis allt och alla så det känns bra inför tentan faktiskt. det är nog svårt att bli underkänd på den.


Jag känner mig trött och rastlös, men det känns bara dumt att lägga mig ned i soffan och slöa resten av kvällen.
Vet dock inte vad jag ska sysselsätta mina sinnen med istället. Kanske ska jag dra fram symaskinen och sy de där jäklarns gardinerna som legat i garderoben och väntat hela hösten. Eller fortsätta spåna på klänningen jag ska sy. Helst hade jag velat sy den innan jul och nyår men jag tror fasiken inte att det hinns med. Har visserligen både idag och imorn på mig, men sådant brukar ta tid. Sen har jag säkert inte alla grejer till den hemma.


Gosh.Hjälp mig.


/A

Kommentarer
Fru Evelina säger:

vad härliga betyg ni fick =) duktiga du!



hur ska klänningen se ut?



angående din kommentar - johanna har följt bloggen länge men på sistone har hon alltid haft en negativ klang i sina kommentarer så nu orkade jag inte med hennes sätt att klanka ner längre... såna som bara vill klaga klarar jag mig utan!

härligt att ni är några som förstår mig i alla fall =), och du har ju verkligen varit i samma situation och vet hur det är att inte trivas med sitt namn!



hoppas allt är bra med dig gumman, är huvudvärken bättre nu?



kram

2008-12-18 | 16:18:39
Bloggadress: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback