Nu kör vi!

Jag får verkligen tecken på tecken om att jag ska våga följa mina drömmar.
Jag har tagit första steget lite smått nu, sen ska jag se vart det lilla steget kan ta mig.
Jag kollar mig runt efter inspiration och något som kan hjälpa mig.
Jag och M låg och funderade och spånade igår, vi har samma idé båda två.

Idag kom det största tecknet. Ett möte vi hade på jobbet som jag inte varit alltför sugen på att gå på.
Men det visade sig tillslut att denna man, Bengt, sade något som fastnade i hjärtat och som inspirerade mig till att våga ta detta kliv.
"Ha höga ambitioner och du kommer högt."
Han sa också att när det börjar gå bra för en, det är så motvinden kommer, och den ska man bara lära sig att glida med i så kommer man ännu längre.
Ett liv utan motvind är ett liv som står still, då har man inga höga ambitioner.

Det var precis som M´s morbror berättade om en man.
Kan "konkade" fem gånger i sitt liv, och efter varje gång provade han något nytt. Tillslut hittade han det rätta och är nu mångmiljonär.
Det handlar om att våga ge sig ut på de svåra resorna, det är då belöningen kommer.
Trägen vinner alltid.

Jag kanske ska sluta vara så otroligt rädd och feg som jag alltid varit och börja ta för mig av livet.
Vad har jag egentligen att förlora?
Idén jag har tror jag kommer kunna bli något riktigt bra.


Dags för mig att börja gräva nu.


/A

Kommentarer
Marie säger:

ja de där pratade tony också om

2008-02-19 | 21:29:35
Bloggadress: http://sezzan85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback