Gammal kärlek rostar aldrig



Det är nog många av er som inte vet att jag varit ett ganska stort fan av finska bandet Nightwish och har varit det i många år. men sedan Tarja slutade i gruppen för snart ett år sedan så ville jag helt enkelt bara inte lyssna mer. Jag har alltid gillat den hårda musiken som kantas av en kvinnas operaröst och att den rösten ska fyllas ut av någon annan har varit svårt för mig.
Men jag tog mitt mod ändå och har lyssnat på deras skiva de släppte i September och jag måste säga att de gjorde ett bra val trotsallt. Denna nya(som förövrigt är en svenska) fyller rollen helt okej även om jag inte tycker att det är detsamma med någon annan. Men om man nu gillar ett band så kanske man ska stödja deras beslut, de verkar nöjda och då ska kanske även jag vara nöjd?


Kommentarer
Erik säger:

Jag gillar Nightwish även nu med Anette, men visst va Tarja bättre... lätt...

Fast om man kollar i början på deras karriär frontades Nightwish av en man!

2008-01-29 | 13:27:16
Bloggadress: http://theartist.blogg.se
Erik säger:

Sant, ;) Dessutom va det ju med flit dom gick ifrån operarösten. För att det inte skulle bli för likt Tarja, utan visa att det är nytt fräscht blod i bandet! Kul att det är en Svensk!

2008-01-29 | 13:40:26
Bloggadress: http://theartist.blogg.se
Lena säger:

Svar: Åh, va skoj! Vad beställde du? =)

2008-01-29 | 14:47:18
Bloggadress: http://lenisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback