Konsten att passa in?

Jag tillät mig själv att sova länge idag fast jag egentligen ställt klockan. Jag vaknade iofs sex imorse och låg vaken till efter sju och vägrade gå upp. M var trött och vaknade inte av sin klocka först men det gjorde jag och då vägrade kissblåsan att hålla sig längre så det var bara att knalla upp på toa. Jag hatar det, det dödar verkligen ens sömn! Nog tjôttat om det.
Börjar om två timmar, tänkte kanske att jag skulle vara duktig och gå till jobbet  men jag vet inte. Vädret är dåligt och jag har inget batteri kvar i ipoden. Dessutom så känner jag mig bara så less på allt så bilen vore en trevlig kompanjon den lilla vägen till jobbet. Jag får helt enkelt se hur snabbt jag blir klar med duschninh och diverse här nu. Har jag tid på mig så knallar jag nog. Det är ju ändå ett löfte till mig själv att inte ta bilen till jobbet.

Igår satt jag och M och skrev upp en lista på företag och liknande där jag kan tänka mig att jobba. Så småningom så kommer jag även skicka cv till alla ställen. Man kanske inte ska klaga som har haft tur och har ett jobb där jag tjänar någorlunda bra i månaden men om magen bara säger nej hela tiden så måste jag lyssna på den. Jag kan inte göra mig så illa att fortsätta gå till ett jobb där jag inte passar in.

Jag förstår inte varför det är så. Jag har aldrig passat in någonstans. Inte i lågstadiet, inte i mellanstadiet, inte i högstadiet och inte i gymnasiet. Inte i Degerfors och inte i Kristinehamn... Så annorlunda är jag väl inte någon annan? Eller?


Nej nu väntar duschen.

/A


114636-164


Kommentarer
Annsingen säger:

Vad kul! :)

2008-01-09 | 12:06:02
Bloggadress: http://lillanslilla.blogg.se
anna säger:

På AMB passa du väl bra?! =)

2008-01-09 | 12:19:05
AnnaIda säger:

svar: Tack, det värmer. haha där var vi ju en rejäl blandning av folk. Saknar det ibland faktiskt även om jobbet inte var det bästa!

2008-01-09 | 12:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback