Nya året är inringt.

Nyårsafton började på jobbet, jag gick Ms korta pass och han tog mitt längre. Det var tur det då magen inte ville vara med och jag kände hur migränen trängde sig på. När M äntrade hemmet så tog vi oss en välbehövlig sovstund. Sen var det dags att laga till lite god mat.
Entrecote med hemmagjorda potatisklyfor och hemmagjord kantarell sås.
Till den en god grekisk sallad och cider.

Sen svidades det om till lite snyggare kläder. Jag hade inget speciellt på mig, en svart tunika som jag köpte förra året på ginatricot lagomt till juldagen då.

Vi knallade till Linns syster Erika och där spelades det spel. När singstar drogs fram så tog vi på oss och knallade hem till oss där Jenny och Fredrik väntade. Vi skulle ha stannat och sjungit, för det var verkligen trevligt,  om det inte vore för att de hade katt och jag fick så svårt att andas tillslut.
Hemma så skålade vi i champagne vid tolvslaget. Sedan satt vi mest och jäste hemma bara tills vi drog fram singstar. Det var riktigt roligt och Jenny tog fram sina dåliga egenskaper genom att bli sur när hon inte vann trots att hon var den enda som verkligen försökte ; ) Hon är sööt hon.
De knallade till sig vid tre tiden och vi kröp ned i bingen då och somnade gott.


114636-119


Gårdagen spenderades på jobbet 12-19. Onödigaste dagen ever. Kostade dubbelt med pengar för att bara gå och skrota och göra ingenting. Det var knappt en person i affären på hela dagen. Men det gav mig fina pengar och kraftansträngningen var inte så stor. Det var tur det för jag hade ett huvud som bultade dagen genom. Tills jag tillslut tog tabletter och det försvann. Vi avlutade gårdagen med en familjepizza för tre. Trots att det bara var jag och M. Han har nog haft våta drömmar om en sådan, för han tjatar jämt om att vi ska köpa en. ; )

Idag jobbar jag 14-22.30. M är i Branäs och glider fram på skidorna. Jag hade velat följa med men man måste ju jobba också. Jag är glad att han följde med i alla fall fast han inte tänkte det först.

Efter 22.30 idag så har jag ledigt FEM dagar, jag kommer inte ens ihåg när jag var det senast. Måste ha varit Greklandsresan i Augusti-September. Tog en semester dag på Fredag bara och vips nästan en hel veckas ledighet. =) Ibland får man unna sig.

/A

Kommentarer
Natta säger:

Om du har tid å ses nån dag under din legihet så kan du väl höra av dej, vore trevligt! =) Kraam

2008-01-02 | 12:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback