Massa bra saker gjorda

Hur underbart är det inte att sluta två när solen steker utanför?
Heelt lovely. Nu ska jag hoppa in och ta en dusch och hoppa i min fina klänning jag fick av mamsen och bara njuuta av sommaren. Ska åka över till Degerfors och träffa Elin och jag tror minsann jag ska försöka få med henne ut på en promenad med kamerorna ; ) Hon har ett bättre objektiv än mig och kanske kan man få prova ;)


Har nu ringt alla de samtal jag skulle och jag överlevde. hehe.
Bokat tid för att byta p-piller och förhoppningsvis slippa må illa varenda dag.


Ringt till Lena på maxi och bett om arbetsgivarintyg.
Dessutom kändes det väldigt skönt. Hon sa att hon saknade mig och är trött på hur de tänker där uppe.
Hon ville att jag skulle söka kassaledartjänsten som ligger ute.
Kanske gör det om jag inte kommer in på skolan, jag får se.
Sen så får jag mina semesterpengar insatta på kontot i slutet av månaden, 24000:- (innan skatt).
Inga problem. Hon blev snarare lite sur över att jag inte fick dem redan i maj.
Men tydligen hade de andra sagt att hon inte skulle betala ut dem för att jag skulle få jobba i sommar och ha semester i tre veckor.
What?! De har vetat sen mars att jag inte skulle jobba där i sommar så det är egentligen bara bullshit, eller vad tror dom egentligen?
Dessutom var Lena arg över att vissa jobbar och sliter röven av sig mer än heltid medan andra aldrig blir förfrågade.
Och hon förstod precis varför jag sökte annat jobb.
Varför ska jag ställa upp när jag inte får något tillbaka?

Känns såå skönt att ha henne på min sida helt och håller, vi tycker precis lika.
Annars har Lena alltid varit den där man inte velat prata med för att hon är lite hård och sträng, men rättvis skall också tilläggas.


Så nu känns allt toppen och jag kan köpa mig en ny mobil och löshår utan att behöva ha dåligt samvete ; )


Ha en fin dag allesammans, jag hoppas ni har det lika soligt och fint som vi har här idag!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback