Torsdag!

Aaah det är så härligt att vakna tidigt när solen skiner in genom persiennerna. Även om det är kallt ute så är det årets finaste väder ute idag. Alldeles perfekt för påskparaden, som jag dessvärra inte orkar gå och kika på. Trots att min idol Elin ska vara kyckling ;) haha.


Halv tio var jag på akupunktur, det är ganska så tråkigt att ligga där med massa nålar i sig. Men samtidigt ganska avkopplande. Dock inte lika kul att mitt frikort gick ut i förrgår, för nu måste jag betala 100:- för varje gång. Men bara nacken blir bra så är det värt de. Ska verkligen försöka komma igång med gymmandet till veckan nu.

Kilade in en snabbis på metro efter sjukhuset och köpte mig en skinnjacka som jag spanat på ett tag. Den kostade ynka 399.- och Elin hade på sig sin igår och jag kunde inte bara låta bli. Den var skitsnygg på henne och nu äger jag en likadan. Får försöka att inte ha dom samtidigt bara :)

Igår var jag ju på intervju. Det kändes inte alls nervöst, hon frågade lite svåra frågor bara men det gick jätte bra. Hon var nöjd sa hon. Jag frågade om många hade sökt och hon sa "jaa, det är väldigt många... men... du är den enda jag kallat". Så det kändes roligt att veta. Dock är detta inte full tid, lite mer än halvtid och det kan ju faktiskt vara skönt på sommaren.

Sen efter intervjun så åkte jag och Elin en sväng till Karlstad. Där köpte jag precis det jag tänkt att jag skulle ha.
Ett fodral från Gina (svart) och ett par snygga kilklackspumps från skopunkten också i svart. Ville egentligen ha ett par bruna som jag spanat på men de passade inget bra och de här svarta var snyggast på, överlägset!
Vi var vrålhungriga gumman och jag och stan i Karlstad hade inget vi var sugna på så tillslut åkte vi till IKEA bara för att äta mat :) Fast köpte ju även tre förpackningar med batterier, haha.

Idag har jag ett läkarbesök kvar. Sen ska jag jobba till halv tio.
Önskar att M hade varit hemma idag för det är alldeles underbart väder och jag vill ut i skärgården och bara vara ett tag. Inte så kul själv dock.


Nu ska jag skicka ett litet argt mail till arbetsförmedlingen. De tvingar mig att söka ett vårdjobb som jag inte vill ha!
Jag har jobbat inom äldrevården och det var mysigt, men absolut ingenting jag vill göra igen för det var verkligen ingenting för mig!
Sen tvingar de mig att söka ett jobb på 50% i Karlstad. Hur mycket förlorar jag inte då på att pendla? suck


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback