Uppföljning

Var ju hos min astmasköterska igår och skulle kolla upp lite.
Fick ett positivt svar i alla fall.
Jag får hämta ut åtta inhalatorer(som jag måste ta 2x2 om dagen med) under ett år. Och räknar man så räcker en till en och en halv månad ungefär. Alltså borde jag hämta ut nästan alla på receptet under ett år.
Förra året hämtade jag en, alltså har jag slarvat något otroligt mycket med min medicin.
Trots detta så är astman under kontroll. Värdena är ungefär samma som de var för två år sedan då jag var där sist.
Det var väldigt skönt att höra faktiskt.
Men jag har trots det lovat mig att inte slarva. Hon sa att det inte gjorde något så länge jag mår bra så får jag experimentera hur mycket jag vill med att inte ta eller att ta medicinerna som jag ska.
Men jag känner att för min egen skull så vill jag inte slarva. Det är trotsallt jag som ska leva med min astma resten av livet.

Fick också allergitabletter på recept nu så ska hämta dem nu i veckan så kanske jag kan slippa bli dåligt hos Jenny på hennes födelsedagsfest i helgen. tål verkligen inte hennes katter, blir nåt fruktansvärt dålig när jag är där annars. Så håll tummarna :)



/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback