Äntligen Fredag!

Man har inte så gott om tid att blogga på om dagarna nu när solen är framme ;)

Igår vaknade jag bredvid älskling, det händer inte ofta inte eftersom han alltid åker till skolan på mornarna, men igår så skulle han vara hemma. Vi började dagen med att äta frukost tillsammans sen satte han sig med lite skolarbete medans jag duschade och grejade.
Hade på mig en klänning igår, min första som jag köpte. (Nu har jag fler)
Har aldrig varit en klänningstjej, var en sån pojkflicka när jag var liten så om jag mot förmodan hade klänning så hade jag alltid cykelbyxor eller någonting under. Tror det har att göra med att jag bara har bröder och umgicks bara med killar när jag var liten. 
Nu älskar jag klänningar! Det är så enkelt, snygg och feminimt. Man kan klä upp den med höga klackar eller klä ner den med flats. Det finns oändliga variationer.
Så jag har fundering på om jag ska lura med M till Karlstad imorgon efter att jag har slutat jobba.
Kevin(min brorson) ska ju sova här men vi kanske hinner en sväng innan han kommer.
Ska på jakt efter snygga klänningar! Vet att gina har fått in en del. Jag har inga "bra" klänningar. För få vardagsklänningar, har mer klänningar som passar till utgång eller stranden.

Vi tog en liten runda här på stan i går, finns inte så mycket att hämta egentligen men det är mysigt att strosa runt för en gångsskull, är mest ensam om dagarna så. Tog oss en lunch på stan i värmen också.
Sen var vi tvungna att hålla oss hemma för elbolaget skulle komma och byta ut våran elmätare.
mellan 14-16 skulle de komma, skitbra, noot. Men han kom strax efter två så det var ju bra.
Vi passade på att ta en rejäl storstäd och röjning igår.
Jag rensade kläder och omstruktuerade lite i lådor och så, blev bra men jag är långt i från klar egentligen.
Man borde ta en röj mycket oftare faktiskt.
Sen är det dammat, dammsugit, skurat och så i hela lägenheten. Helt underbart.
Nya lakan har vi bäddat i sängarna, Marcus kuddar är i tvättmaskinen, sen är det mina som ska i.
Riktig vårstädning med andra ord.
Sen blev jag tvungen att lämna Marcus ensam med det och bege mig till maxi för lite jobb.
Det är otroligt vad snabbt tiden går där nu när jag jobbar så sällan.
Mysigt att träffa alla goa tjejer igen också, de gör mig glada!


Nu ska nog sy upp gardiner tror jag. Passade på att slänga dom i tvätt i går.
Ingen idé att sy upp dom innan man tvättat dom eftersom det finns en viss krympningmån på dem.
Så nu skall detta göras.

Sen är det jobb mellan 13-18, kanske får jag stänga butiken själv idag också.
Lite pirrigt, inte pirrigt inför stängningen det är inga konstigheter men inför att stå själv i butiken.
Jag har inte riktigt koll på allting så som kundbeställningar och alla reor och grejer. Men det ordnar sig alltid!


Marcus spelar match vid sju, får se om jag ska dit och kika eller om jag handlar och gör iordning middagen.
Sen blir det nog tidigt i säng i kväll trots att det är fredag. Vi la oss inte förrän efter tolv i natt och jag har sovit otroligt dåligt.


Kram på er!


/A


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback