krabblåda, akassa & sanningens ögonblick

Marcus står där han ska, vid disken ;)
Jag själv har latat mig i sängen och förberett maten som just nu står i ugnen.
Min favorit blev det, varm skaldjurslåda (eller som vårat recept har kommit att heta, krabblåda!) Inte vidare nyttigt eller så, massa vispgrädde och majonäs men det är sååå smarrigt. Om ni är snälla kanske jag kan dela med mig av receptet ;)


Imorgon ska han tydligen inte till skolan, typiskt när jag planerat att åka till mamsen. men jag stannar nog hemma hos herrn och hittar på något istället. Får åka till mamma på Onsdag när jag är ledig. Ska förbi arbetsförmedlingen en sväng då först. Vet inte riktigt vad vi har att prata om men det vet förhoppningsvis min handläggare där.
Får ju ändå aldrig någon akassa. Helt sjukt, har fått besked om att jag har haft rätt att stämpla sen 3e mars och fått fem karensdagar (då man inte får några pengar) och tills idag har jag ännu inte kommit förbi de fem utan är uppe i 3,5 karensdag bara. Jag undrar hur de räknar?

Ska förbi maxi imorn och hämta mitt lönebesked, jag är sååå jäkla nyfiken alltså!!!
Det är nu min semesterersättning för året kommer och jag hoppas, hoppas, hoppas på en saftig peng minsann. Marcus fick runt 8000-9000 och jag har ju jobbat mycket mer så får jag inte mer än det blir jag besviken.
Välkomna pengar in på mitt sparkonto i alla fall : ) (jag tycker om att se det växa, vem älskar inte pengar?)


Nej nu är det snart sanningens ögonblick och krabblåda som gäller.
Hatar det programmet samtidigt som jag älskar det.


/A

Kommentarer
Evelina - blivande brud <3 säger:

hur funkar det med 3,5 karensdagar sen i mars =)? blev du avskedad? annars är det mer karensdagar va, om man säger upp sig själv?



kram

2008-05-25 | 20:55:05
Bloggadress: http://evelinastrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback