Måndag 12e Maj

Två dagar kvar tills jag blir ett år äldre på pappret. Jag förstår inte riktigt varför jag längtar.
Jag hade kalas hos min familj igår och Ms familj kommer imorgon.
På min dag så jobbar jag och M har träning så den får jag nog spendera mest själv tyvärr.

Fick en Volumemaster (Björn Axén) !
Mamsen kom ihåg att jag pratade om en sån innan jul (!)
Blev jätte glad för jag kom på häromdagen när de visade reklam för den på TV att jag ångrade att jag inte önksade mig en sån. Då är det bra med mamsen som kommer i håg sånt. :)
Så den ska provas med glädje. Fick lite pengar och armband också, alltid trevligt.
Kalaset var mysigt, mamma bakade kladdkakor och vi satt ute på altanen.
Killarna i familjen(mina två bröder, deras tre småkillar och M) spelade fotboll på gården.
Jag och Emma(brorsdotter) satt i en hänggunga på altanen och myste.
Det är så man ska fira sin födelsedag, med dem man älskar mest av allt i hela världen.



Elin kunde inte följa med mig till Karlstad för lite shopping idag :(
M är snäll och följer med, älskar verkligen den killen, även fast han inte har tid egentligen så gör han det.
Men det blir nog mest en snabbis på stan där vill inte ta upp hela hans dag.
Ska i alla fall få tag på jeansshorts och klänningar!

Tyvärr så ska vädret bli sämre i veckan, det är just typsikt när jag slutar tidigt imorgon.
Men då kan jag gå till gymmet med gott samvete.
Ska kika på 100 klippet när jag slutar imorgon vid två också och se om det är många i kö. (är alltid typ sju stycken som väntar, det är alltid drop in). Vill klippa rätt håret litegranna.



Idag ska jag nog köpa mig en NIKON D40, om de inte är slut.
Känns lite pirrigt, 4000 är rätt mycket pengar, men ändå inte när det gäller en systemkamera.
Jag vet ju att jag vill ha en och jag har räknat ut att jag har råd med den också, det trillar ju inte lite pengar i maj sen och så. Wiie, blir nästan som ett barn på julafton. Men det blir faktiskt en födelsedagspresent från mig till mig.


Nu ska jag plocka i ordning lite här hemma. Det gäller att hålla efter nu så att inte storstädningen förra veckan var helt i onödan. Sen är det duschen som gäller, får se om jag hinner prova volumemastern idag eller inte.
Sen Karlstad och shopping! Jag har längtat sååå!


/A

Kommentarer
Fotograf Emelie Ohlsson säger:

Hej! Måste ha missat ditt mail, trodde jag svarat alla nya :)



D40 är en jättebra kamera, men har du råd köp en D40X istället :)



Ha det bra!

Emelie

2008-05-12 | 11:20:42
Bloggadress: http://emelieohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback