Måndag igen

Idag är jag trött.
Kan vara verkligheten som hinner i kapp kanske.
Har jobbat många dagar och varit ledig få, och på de få lediga dagarna har jag haft fullt upp, så det kanske inte är mer än rätt att kroppen säger sitt.
Jag hade tänkt besöka älskade Degerfors idag men karln bestämde sig för att komma hem tidigare så jag passade på att spendera lite tid med honom. Vi tog en fika i skärgården och njöt av varandras sällskap en stund. Såna stunder finns det inte gott om nu om dagarna tyvärr, men jag värdesätter dem högt.
Det får bli Degerfors imorn, det står ju trotsallt kvar.

Nu är han iväg och tränar.
Jag ska passa på att sy, sy och sy.
Har saknat det, men nu minsann åker min nya fina maskin fram.
Dock har jag huvudvärk som heter duga, inte smart av mig att dricka kaffe då kanske.
Det ska nog gå bra, i värsta fall så finns ju tabletter, tack gode gud för dem!


Är inne i en sån där jobbig period igen känner jag.
Mycket frågor och funderingar, kring precis allt.
Jag tror mest att det är lite ångest och nervositet inför hösten.
Tänk, om ett par månader kanske vi bor 30 mil härifrån och har bytt roller.
Jag som fattig student och han som hardworking man.
Egentligen känns det som att det inte är något att ens fundera på i dagsläget.
Det är bättre att ta det när den dagen är här, men jag är en planerare. Jag vill veta hur allt ska bli, det är nog min sämsta egenskap.

Sen är det så otroligt mycket jag vill!
jag vill ut och resa och se världen, men jag känner innerst inne att jag faktiskt vill ha min utbildning först och sen se vart livet för mig. Annars kommer jag aldrig bli något och jag vill inte vara en i mängden mer.


Nej nu är det kanske bäst jag sätter igång med syandet innan jag fastnar här :D

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback