Min älskade brorsdotter Emma



Hon har alltid varit jätte blyg mot mig men senaste gångerna har hon varit min stalker. Hon har gått efter mig och velat göra allt jag gjort och ha allt jag har. Hon är så söt. Igår så ville hon fläta mitt hår. Hon är två år (fyller tre i slutet av augusti) och har ingen aning om hur man fäster en hårsnodd i håret och allra minst hur man gör en fläta. Men jag lät henne hållas och hon gillade det. Dock gillade inte min nacke det som det kanske syns ;)
Sen provade jag att ta bilder på min katt, hon blir aldrig bra på bild men tänkte att kanske skulle det bli bättre med nya kameran. Jag muttrade något för min själv om att katten inte blir bra eftersom hon vänder sig bort från kameran eller kommer alldeles för nära för att hon vill gosa.
Då sätter sig Emma ned på huk bredvid mig och säger "Nääe, det blir INGE bra!" så sitt söta lilla bebisspråk. Mamma och jag bara dog av hur underbar hon är tösen, hon är så frän!
Hon ville dessutom inte ta ur tutten ur munnen igår trots att jag knappt hörde vad hon sa bakom den. Hon var nog lite trötter damen.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback