Torsdag - pluggdag och födelsedagsmiddag



Jag vaknade till och med före min klocka idag, det var rätt skönt faktiskt.
Men inte lika skönt att vakna upp till ett igen regnigt Borås. All snö försvann snabbt under gårdagen och nu är allt grått och trist igen.


Nu är vi alltså lediga i elva dagar, fast om en dryg timme så möts vi upp på ths för att plugga. Det är ingen idé att dra sånt bakom sig och slöa.


Ikväll ska vi ut och äta på Harrys. Det är Louise som bjudit med oss för att fira hennes födelsedag. Väldigt mysigt.
Efter det så blir det utgång, men just nu är jag i valet och kvalet om jag följer med ut efteråt. Jag vill men jag hatar verkligen att vi bor på olika sidor av stan. Det är en pärs att gå hem ensam på natten och speciellt eftersom jag måste passera under en stor bro. Kanske får lösa det med taxi men det känns så fruktansvärt ovärt. Dessvärre måste M sova annars vet jag att han hade ställt upp.
aja, det löser sig alltid på något sätt.


Jag beslutade mig i sista ögonblick igår att ta mig till träningen, jag tänkte strunta i det p.g.a huvudvärken. Inte smart att träna när man håller på att få migrän, det gör inte det hela bättre liksom. Men en kvart innan vi började så slängde jag på mig kläderna ändå och insåg att om jag inte tog mig iväg skulle jag aldrig komma i väg, man kan inte skjuta upp saker hela tiden.
Det var tung och idag värker alla mina muskler, men jag gillar känslan ändå. Jag tror att Marcus håller med om den saken.
Jag har fått ett jättebra schema som tränar hela kroppen och det är det jag är ute efter.
Hon tyckte att vi skulle börja med två gånger i veckan och sen öka till tre, och det låter verkligen bra.
Shit, jag kommer ha träningsvärk i flera månader nu. Lagom tills den försvinner så får jag ny, men det är så det ska vara när man är så klen som jag är just nu. Det är verkligen skrämmande vad kroppen förtvinar när man inte tränar.
Jag som alltid varit vältränad liksom, mycket tack vare dansen. Sen jag slutade den så är jag som en pinne i kroppen.


Nej nu måste jag slänga mig i duschen så att jag inte blir sen ner till skolan!


/A

Kommentarer
LINA VERONICA säger:

tusen tack! :) jag ska uppdatera lite om den i bloggen om en stund! kika in och titta vettja! ;)

2008-11-28 | 09:29:54
Bloggadress: http://linaveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback