Onsdag - två dagar kvar

Jag blir less på att jag alltid har otur.
Sista veckan och bara två dagar kvar till tentan... och jag har migrän.
Jag klarade i alla fall av de två lektioner som stod på schemat den här veckan och det är jag glad över.
Efter våran pluggstund igår gick jag hem och la mig med en sprängande hvudvärk och sov genom i stort sett hela eftermiddagen och kvällen. Ett undantag för lite matintag.
Idag skulle jag ha gått till skolan för att fortsätta där vi slutade igår men jag orkar inte.
Huvudvärken hänger över mig som en hök och allt jag egentligen vill för tillfället är att bädda ner mig igen och sova hela dagen.
Tyvärr måste jag trotsa den viljan och hålla mig uppe. Jag bäddar nog ner mig i soffan med böckerna i högsta hugg. Det är liksom nu det gäller, jag har inte tid med huvudvärk, jag vill verkligen klara tentan. Min allra första tenta.
Världen går inte under om jag inte klarar det men det vore skönt att ha den ur världen och kunna koncentrera sig på nästkommande kurser.

Imorgon har vi handledarmöte för projektarbetet vi håller på med i grungläggande affärsmannaskap.
Tyvärr så har jag inte lagt ned så mycket arbete på det p.g.a. tentan så det känns inte som att jag har så mycket att tillföra mötet. Jag väntar fortfarande på svar från företaget jag har mailat till med frågor till arbetet och ska jag vara ärlig tror jag inte att de kommer att svara på det.


Jag tror att det är dags för mig att försöka få i mig lite att äta.
Det är dumt att göra huvudvärken sämre genom att låta bli maten.
Ska även försöka dricka en massa vatten. Visserligen hjälper kanske inte det mot just migrän men det är alltid bra att hålla vätskenivån bra. Synd bara att Borås har så fruktansvärt äckligt vatten!
Saknar verkligen vattnet hemma, det är ljuvligt i jämförelse!


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback