Skolstart



Jag gillar det faktum att mitt lönebesked skvallrar om en tusenlapp mer än jag väntat denna månad, sånt är alltid välkommet. Något som också är välkommet är att jag bara behöver köpa en endaste bok för de första två kurserna på höstterminen, en bok som dessutom inte ens kostar 200:-. Det kan man säga gillas mer än mycket : )
En del annat praktiskt ska förstås införskaffas nu när skolan dragit igång igen:
- En ny bra och snygg kalender
- Nya pennor
- Lite block
- Annat nyttigt inför skolan såsom små post-it lappar och sånt där

Sånt kan faktiskt vara riktigt roligt att köpa, och det gör vardagen i skolan lite roligare också.


Idag drog vi igång med kursen: Färg och beredning med reklamationshantering.
En kurs jag känner lite blandade känslor inför, jag tror den kan vara rolig men har hört att den är svår.

Med andra ord ska jag redan nu från början lägga manken till och hänga med i pluggandet så att man slipper panikplugga sista veckan inför tentan. Något som mina kära kamrater också har planerat, det känns skönt.


Det är med en härlig känsla i kroppen som skolan dragit igång igen.
Äntligen är man tillbaka i Borås och vardagen, och jag gillar den, speciellt när jag vet att detta året kommer bli om möjligt ännu bättre än förra. Jag har världens härligaste vänner och har lovat mig själv att ta tillvara på mina dagar nu.




/A

Kommentarer
Fru Evelina säger:

vad härligt med lite extra pengar!!

och vad KUL att tv:n gillades av er med =)

ja den blåa "nattlampan" är ju ett smärre ilandsproblem, om vi kollat på kvällen brukar jag stänga av den på väg till toan nån gång under natten hihi...



kram!

2009-08-24 | 13:30:13
Bloggadress: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback