Bebisdröm



Jag sov otroligt gott i natt och dömde en sån där dröm som när man vaknar inte riktigt vet om den var sann eller inte. I mitt fall vet jag nu säkert att den inte var sann men det var ändå en väldigt mysig dröm som för något år sedan bara hade gjort mig rädd.


Jag drömde att jag hade en liten bebis i magen och var sådär gosigt tjock om magen.
Det var sista dagarna tills jag var beräknad och jag bara väntade och väntade på att bebisen ville titta ut.
Jag kände över magen och kände sparkarna och allt sånt. Hur mysigt som helst och jag var hur lycklig som helst men samtidigt livrädd inför den stundande förlossningen.
Jag hann vakna innan bebisen ville komma ut och det är jag glad för. Den hade jag inte velat drömma om ; )

Men i alla fall börjar jag känna mig mer och mer bekväm med tanken om att jag faktiskt en dag ska gå genom allt det där.
Jag har ju som jag skrivit förut aldrig ens varit i närheten av att vara intresserad av att ha ett barn men tanken har mjuknat och nu finns det trotsallt en liten gnutta längtan efter det livet. Även om det livet kommer att få vänta ett par år till för jag vill ha skolan klar och ha börjat jobba först, dessutom känner jag mig allt annat än redo att ta hand om en till i mitt liv.

Men visst verkar det otroligt mysigt att bli tjock om magen : )


Kanske är det min biologiska klocka som börjat titta fram.
Inte i den mån att jag börjar bli gammal men i den mån att man fakiskt är i den åldern då det är lagomt att skaffa sitt fösta.
Läskig tanke men ändå mysig på något sätt.


Finns det något vackrare än en gravid kvinna?

Kommentarer
~Rödebäckare~ säger:

Ja precis. Man tror att man bara skall köpa det där man bestämt men så kommer han med saker man tog för det var billigt. Haha. I längden blir det inte billigt. Men roligt!



Åh, vill också ha bebismage. Såå fint!

Min make börjar också mjukna nu så det kanske är dags snart.. Jag hoppas det.

2009-01-13 | 13:36:51
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/
~Rödebäckare~ säger:

Åh, jag hade gärna velat var dig då.. Eller att maken min sa såna saker. Men det kommer ju snart. Jag är ju bara 23 så jag har några år kvar innan det är försent, för jag vill inte ha barn när jag är för gammal. Usch.

2009-01-13 | 15:16:04
Bloggadress: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback