Give a little bit of your love to me


Klockan är snart tolv och jag har inte gjort mycket vettigt än.
Tanken var att jag skulle upp tidigt och sätta igång att plugga, det gick sådär...halv tio gick jag upp och grejade frukost, sen la jag en ansiktsmask, laddade en diskmaskin och diskade upp det som inte skulle in i maskinen. Hoppade sen in i dushen och nu har jag hamnat här som vanligt ; )

Idag skiner solen och det ligger snö på marken efter gårdagen, myyys!
jag skulle egentligen dra på mig kläder och passa på att ta en promenad i det underbara vädret men med tanke på min snabbhet så lär jag istället lägga mig i sängen och börja plugga.
ja, sängen är det bästa stället. Här i vardagsrummet fastnar jag bara framför tvn.
Sovrums tvn är inte lika stor dessutom är det viktigt att sitta/ligga bekvämt om man ska kunna ta in något i huvudet ; )


Imorn är första föreläsningen nu efter jul. Eller ja, det är mest genom gång inför tentan så det är knappast mycket att ta in då. Ska bli skönt att få en lite klarare bild över hur tentan blir. Det är iofs den tentan jag inte är orolig över så det ska inte vara några problem att håva in ett betyg på den.

Det är så otroligt skönt att vara hemma i Borås igen så jag blir knäpp. Haha. Det är ju bra att det är så helt klart men det känns så knasigt. Innan vi flyttade trodde jag att det skulle vara en riktigt jobbig resa i mitt liv men det har fungerat hur bra som helst., Klart att jag längtar hem emellanåt och sådär men inget känns mer hemma än lilla lägenheten här.
kanske är det så att vart jag än är bara Marcus är med mig är hemma.
Kanske är det också så att tack vare allt som skett under 2008 så har vi kommit varandra så himla nära att vi inte behöver ha en massa runtomkring oss jämt.
Vi har det bättre än någonsin och jag längtar efter honom varje sekund när han inte är hemma.

Vårt första "riktiga" hem tlllsammans, inte trodde jag att det skulle bli i Borås inte.
(med första riktiga menar jag att vi faktiskt köpt lägenheten och den är vår på riktigt, innan har vi ju hyrt)

Nej nu är det bara att ta tag i allt plugg igen, kan inte kasta bort en dag till på ingenting.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback